سامانه پیامک پیام رسون

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران

اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید، نه تنها مزاحم مشتری نیستید، بلکه برای او مفید هم خواهید بود. مطالب وبگاه ما را دنبال کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

هم اکنون، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 90000091 (شماره رایگان)

آشنایی با چهار عمل اصلی بازاریابی درونگرا با پیام رسون

1402-01-31 17:58:48 317 0 0

از ابتدای پیدایش بازاریابی درونگرا، متخصصان آن را به چهار مرحله جذب مخاطب، تبدیل به دنبال کننده، نزدیک شدن و تبدیل به مشتری و در نهایت شاد کردن و جلب رضایت او تقسیم می کردند. اما در سال های اخیر، بازاریابی درونگرا سه مرحله ای شده است. در واقع مراحل ۲ و ۳ یکی شده و با عنوان تعامل  عنوان می شود. 

اما ما در این مقاله که در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز به ثبت رسیده است به توضیح جداگانه هر 4 مرحله میپردازیم . 

تا پایان با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

چهار عمل اصلی بازاریابی درون گرا : 

 

1- جذب کردن:
در بازاریابی درونگرا هدف ما این نیست که به هر فردی بگوییم بفرمایید و وارد سایت ما شوید. هدف از قبل مشخص است. مشتری وفادار . کسی که محصول ما را دوست دارد و یا محصول ما می تواند نیاز و مشکل او را برطرف کند.

در اینجا بعضی از ابزارهای مهم برای جذب مخاطب هدف به سایت را به شما معرفی میکنیم  :

- وبلاگ: بازاریابی درونگرا با وبلاگ نویسی شروع می شود. وبلاگ بهترین راه جذب مخاطب واقعی برای کسب و کار شماست. باید محتوایی بنویسید که مخاطب هدف شما به دنبال آن است، نیازی از او را برآورده و یا مشکلی از او  را رفع می کند. برای انتخاب محتوای وبلاگ خیلی دقیق عمل کنید. تیر اول را دقیق بزنید.


- سئو: بازاریابی یعنی در زمان درست در جای درست قرار گرفتن. همه ما می دانیم امروز مردم برای پیدا کردن محصول یا خدمتی که می خواهند جستجو می کنند. پس بهترین مکان جایی نیست جز نتایج اول موتورهای جستجو. گوگل بی رقیب آن هاست. به دقت کلمات کلیدی کسب و کار خود را مشخص کنید. صفحات مختص به هر کلمه را به درستی بهینه کنید. محتوای مناسب موتورهای جستجو ایجاد کنید و البته محتوای کاربر محور. لینک سازی ها را نیز به درستی انجام دهید. با این موارد شما در بهترین مکان قرار خواهید گرفت.برای اطلاع بیشتر از سئو میتوانید این مقاله ها را مطالعه کنید . آشنایی با سئو 1 ، آشنایی با سئو 2 ، آشنایی با سئو 3 ، آشنایی با سئو 4 

 

- صفحات: صفحات شما، نمای فروشگاه دیجیتالی شماست. پس بهترین تصویر را برای سایت خود بسازید. صفحات سایت خود را به درخواست مشتریان ایده آل خود بهینه کنید و سایت خود را چراغ روشنی برای مخاطبان خود تبدیل کنید.


- شبکه های اجتماعی : استراتژی درونگرای درست این است که محتوای شاخص ایجاد کنید و آن را به درستی توزیع کنید. یکی از مهم ترین مکان های توزیع محتوا شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی جایی است که مخاطبان شما در آنجا زمان خود را سپری می کنند. اگر به دنبال مکان درستی هستید، شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید.

 

- پنل پیامکی : از اجرای اولین کمپین های تبلیغاتی که در آن از استراتژی پیامکی استفاده شده سالهاست که می‌گذرد و این بدان معناست که این روش بسیار موثر عمل کرده و همواره مشاغل جدید با خلاقیت و کاربردهای متفاوت از تبلیغات پیامکی استفاده می کند و همواره توانسته اند نتیجه بسیار خوبی از پنل پیامکی داشته باشند .

 

 

2- تبدیل کردن :
هنگامی که شما بازدید کنندگان سایت خود را جذب کردید ، قدم بعدی تبدیل آن ها به دنبال کننده است.این کار به وسیله جمع آوری اطلاعات تماس آن ها صورت میگیرد. این جمع آوری اطلاعات میتواند به صورت ایمیل باشد یا باشگاه مشتریان یا پنل پیام کوتاه . اطلاعات تماس مهمترین نکته برای بازاریابی آنلاین است چراکه میتوانید تمامی خبرها را از طریق ارسال اس ام اس اطلاع دهید که آسان ترین راه است.

بنابراین برای اینکه مخاطبان شما با میل و رغبت اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهند نیاز دارید یک محتوای با ارزش به آنها ارائه دهید.

بعضی از مهمترین ابزار های تبدیل بازدید کنند به دنبال کننده:

 

- دستگاه ذخیره شماره موبایل : برای اینکه مخاطب به دنبال کننده تبدیل شود ، آن ها باید یک فرم پر کنند و اطلاعاتشان را ثبت نمایند.( برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله دستگاه ذخیره شماره موبایل چیست را مطالعه کنید . ) 


- لینک یا دکمه فراخوان : این مورد دکمه یا لینکی استکه شما میتوانید در پایین متن پیامک خود قرار دهید  که بازدید کنندگان را تشویق به کلیک کردن کنید این لینک میتواند ورود به هر چیزی باشد مثل سایتتان یا یک هدیه از سمت شما به بازدیدکنندگان مثل دانلود یک کتاب یا شرکت در یک وبینار.  اگر در این قسمت خوب فعالیت نکنید نمیتوانید دنبال کننده بوجود آورید.


- صفحات فرود : زمانی که بازدید کنندگان بر روی لینک شما کلیک میکنند به صفحه فرود هدایت میشوند.صفحه فرود جایی که وعده ی داده شده در دکمه فراخوان برآورده می شود و جایی است که تیم فروش شما با اطلاعات ثبت شده بازدید کننده آماده بحث و گفت و گو با آن ها هستند . هنگامی که بازدید کننده برای اولین بار فرم موجود در صفحه فرود را برای اولین بار پر میکند ، بازدید کننده به دنبال کننده تبدیل می شود.

 

 

3- نزدیک شدن: 
شما در مسیر درستی قرار دارید. بازدید کننده های درست را جذب کرده اید و دنبال کننده هایی مناسب را بوجود آورده اید، اما اکنون وقت آن است که آن دنبال کننده ها را به مشتری تبدیل کنید. اما چگونه می توانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید؟ ابزارهای بازاریابی مهمی وجود دارند تا در این مرحله به شما کمک کنند تا دنبال کننده های مناسب را در بهترین زمان تبدیل به مشتری کنید.

ابزارهای تبدیل به مشتری شامل موارد زیر هستند:

- مدیریت ارتباط با مشتری( CRM): جزئیات تمام مخاطبین، شرکت ها و معاملات در قیف تبدیل (قیف فروش) را کنترل کنید، و به راحتی در زمان مناسب با مخاطب مناسب روبرو شوید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فروش را آسان تر می کند. در واقع این سیستم به شما کمک می کند تا اطلاعات مناسب را در دسترس داشته باشید تا با اهداف مناسب تری در هر کانال روبرو شوید .


- گزارش چرخه فروش : چگونه می توانید متوجه شوید که کدام فعالیت بازاریابی بهترین دنبال کننده ها را ایجاد کرده است؟ آیا تیم فروش شما به طور موثر آن دنبال کننده ها را تبدیل به مشتری می کند؟ ادغام با CRM به شما کمک می کند تا وضعیت تیم های بازاریابی و فروش خود را بهتر تحلیل کنید.


- ایمیل: اگر یکی از مخاطبین شما بر روی دکمه فراخوان یا لینک شما کلیک کند، صفحه فرود را بررسی و فرم آن را تکمیل نماید، یا فایلی از شما دانلود نماید و هنوز آمادگی تبدیل به مشتری را نداشته باشید چه کار خواهید کرد؟ مجموعه ای از ایمیل ها با تمرکز بر محتوای مناسب و مربوط می توانند اعتماد ایجاد کنند و کمک کنند تا مخاطبین شما آمادگی بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری را داشته باشند.


- اتوماسیون بازاریابی : این فرآیند شامل ساخت ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) و ساخت دنبال کننده با توجه به نیازها و دوره ی هر مرحله از لید است. به عنوان مثال، اگر یک مخاطب در گذشته یک جزوه را در یک موضوع دانلود کرده است ، شما باید به آن مشتری تعدادی ایمیل مرتبط با آن موضوع ارسال نمایید. ولی اگر آنها در توئیتر شما را دنبال کردند و صفحات مشخصی را در سایت شما دنبال کرده اند، شما باید پیامتان را با توجه به آن نیاز ها تغییر دهید.

 

 

4- شاد کردن: 
روش درونگرا تماماً به معنی تولید محتوای شاخص به مخاطبین است، چه آن ها بازدید کننده،دنبال کننده یا مشتریتان باشند. اینکه کسی برای شما چکی را نوشته (محصولی از شما خریداری کرده است) است بدان معنا نیست که شما می توانید آن را فراموش کنید. شرکت هایی که از بازاریابی درونگرا استفاده می کنند در تلاش برای ایجاد ارتباط بیشتر با مشتری و ایجاد رضایت و با خوشبینی خوب، به دنبال تبدیل مشتریان کنونی به افرادی هستند که تبلیغ محصول و شرکت آن ها را انجام دهند.

ابزارهایی که برای شاد کردن مشتریان استفاده می شود شامل موارد زیر هستند:

- نظرسنجی ها: بهترین روش برای این که بدانید مشتریان شما چه می خواهند این است که از آن ها بپرسید! از پاسخ ها و نظرسنجی ها استفاده کنید تا مطمئن شوید که به مخاطبین چیزی ارائه می دهید که آن ها به دنبال آن هستند.


- فراخوان های هوشمندانه: این به معنای ارائه پیشنهاد های متفاوت متناسب با وضعیت پرسونای هر مخاطب است.


-متن هوشمندانه: ارائه محتوای مناسب و شاخص به مشتریانتان با توجه به علایق آن ها در اولویت است.به آن ها کمک کنید تا به اهدافشان برسند و همزمان محصولاتی را آماده کنید که ممکن است به آن علاقه مند شوند . 


- کنترل در شبکه های اجتماعی: مکالمات شبکه های اجتماعی که به شما مربوط است را دنبال کنید. به سوالات،لایک ها، دیسلایک ها و کامنت های مشتریانتان گوش دهید، و با محتوای مناسب به آن ها کمک کنید .

 

 

استراتژی های بازاریابی درون گرا : 
استراتژی های بازاریابی درونگرا که موجب جذب مخاطبان مورد نظر شما و خریداران می شود، به ساخت و توسعه محتوا گره زده شده است. برای رسیدن به مخاطب خود، با تولید و انتشار محتوا شروع کنید – مثل مقاله های وبلاگ، محتواهای پیشنهادی، و رسانه های اجتماعی – که ارزشی را برای مخاطب ایجاد می کند. مثلا در خصوص استفاده از محصول محتوا تولید کنید، و یا اطلاعاتی درباره اینکه راه حل شما برای حل چالش آن ها چیست بنویسید، از  تجربه و رضایت مشتریان فعلی بگویید، و در خصوص تخفیفات و طرح های تشویقی مطالبی ارائه دهید.

اگر می خواهید در بحث جذب مخاطب در بازاریابی درونگرا عمیق تر فکر و عمل کنید، محتواهای تولیدی را با استراتژی های سئو بهینه کنید. استراتژی سئو شما را ملزم می کند که کلمات کلیدی خاص و عبارت های مرتبط با محصول و خدمات خودتان، چالش هایی که شما برای مشتریان حل کرده اید، و راه های کمک به مخاطبان خودتان را هدف گذاری کنید.

این کار باعث می شود محتوا و اطلاعات شما به صورت ارگانیک و طبیعی در نتایج جستجوی گوگل (SERP) برای افرادی که این اطلاعات را جستجو می کنند ظاهر شود – این افراد دقیقا مخاطب و مشتری هدف کسب و کارتان هستند.

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله شما را چهار عمل اصلی برای بازاریابی درونگرا آشنا کردیم . 

به جرات میتوان گفت مباحث مرتبط با بازاریابی درون گرا بسیار گسترده است طوری که میتوان مقاله های متعددی در رابطه  با آن نوشت . لیکن تیم تحریره سامانه پیامکی پیام رسون سعی کرده به اصلی ترین نکات اشاره کند و بهترین راه کارها را در اختیار همراهان همیشگی سامانه پیامکی شیراز قرار دهد . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

 

 

 

 

برچسب ها: