سامانه پیامک پیام رسون

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران

اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید، نه تنها مزاحم مشتری نیستید، بلکه برای او مفید هم خواهید بود. مطالب وبگاه ما را دنبال کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

هم اکنون، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 90000091 (شماره رایگان)

آشنایی با بازاریابی B2B با پیام رسون

1402-02-17 22:11:15 687 0 0

از زمانی که بحث بازاریابی B2B بین المللی در سال 1990 مطرح شد، مهم ترین چالش بازاریابان شرح تفاوت این نوع بازاریابی با بازاریابی مصرف کنندگان بوده است. در واقع فعالیت هایی که برای بازاریابی B2B یا Business to business صورت می گیرد از تحقیقات بازار گرفته تا اجرا و پیاده سازی با بازاریابی B2C متفاوت است.

در طی 20 سال گذشته، بازاریابی B2B، نظم و ترتیب خود را حفظ کرده است و به عنوان یکی از حوزه های عملی در بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت این موضوع، تیم تحریره پیام رسون تصمیم گرفت تا با پرداختن به تفاوت های دو روش بازاریابی فوق،به شما کمک کند تا این نوع از بازاریابی را بهتر بشناسید چراکه بررسی این مباحث کمک می کند که در هنگام استفاده از آن ها به ویژه در هنگام پیاده سازی استراتژی بازاریابی کسب و کارها دچار مشکل و سر درگمی نشوید.

پس پیشنهاد میکنم حتما تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

بازاریابی B2B چیست ؟ : 

با یک تعریف ساده باید گفت که بازاریابی تجارت به تجارت همانطور که از نامش پیداست، به تعاملات تجاری بین دو بیزینس و کسب‌وکار مختلف با یکدیگر گفته می‌شود. در این حالت یعنی یک کسب‌وکار تجاری محصولات یا سرویس‌های خود را به یک کسب‌وکار تجاری دیگر می‌فروشد و یا در ازای ارائه آن‌ها، مبادلات کالا به کالا و موارد مشابه صورت می‌گیرد. توجه به این مسئله برای هر تجارتی حائز اهمیت است. اگرچه مشتریان معمول و رایج همواره عواملی موفقیت‌آمیز برای کسب‌وکار شما هستند، اما اگر بتوانید با یک تجارت دیگر وارد همکاری و معاملات تجاری شوید، می‌توانید در حجم گسترده‌ای اقدام به توزیع و فروش محصولات و سرویس‌هایتان کنید. درواقع فروش عادی به مشتریان ساده یک بخش خیلی مهم برای شماست اما همکاری دو یا چندجانبه با دیگر کسب‌وکارها می‌تواند سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت زودهنگام باشد!

 

 

روش های هدفمند سازی بازاریابی B2B و معرفی به خریداران : 

در این نوع بازاریابی باید محصول یا سرویسی ارائه دهید که بدون نیاز به تبلیغ و فقط با کیفیت خوب، خریداران را مجاب کند که دنبال شما باشند. به همین منظور باید یک سایت مناسب داشته باشید تا از طریق بهینه‌سازی‌های آن، در دسترس مشتریان و تجارت‌های دیگر قرار بگیرید. برای رسیدن به این هدف، باید از بازاریابی اینترنتی به ویژه مواردی همچون “بازاریابی شبکه‌های اجتماعی” و "بازاریابی پیامکی " و" پنل پیامکی " و موارد مشابه استفاده کنید. درضمن هرگز توانایی‌های سئو را دست کم نگیرید( میتوانید مقاله های آموزش سئو را در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز به صورت کامل مطالعه کنید ) . با پیاده‌سازی کمپین‌های موفقیت‌آمیز سئو، سایت خود را در موتورهای جستجو معرفی کرده و به صفحات اول نتایج جستجو ببرید. با این کار درصد دیده شدن خود برای مشتریان بالقوه را به شدت افزایش می‌دهید.

اما در زیر به صورت آیتمی به یکسری راه های اثبات شده اشاره میکنیم . 

• برگزاری وبینارهای اطلاعاتی

• راه‌اندازی غرفه در نمایشگاه‌های تجاری

• استفاده از سیستم خبرنامه

• بهره‌مندی از قابلیت‌های رسانه‌های اجتماعی

• استفاده از بازاریابی محتوا

• شرکت در رخدادهای صنعتی و مراودات تجاری

• معرفی محصولات و سرویس‌های خود را با نگرشی جدید 

• تعیین بازار هدف

• قیمت‌گذاری‌های رقابتی 

 

 

مزایا و معایب بازاریابی B2B :

در بازاریابی تجارت به تجارت انقدر که میتوان از مزایای آن صحبت کرد نمیتوان به این فکر کرد که شاید از معایبی نیز برخوردار باشد اما باید این را قبول کرد که هر روشی هرچند ناچیز اما معایبی دارد . 

اما ابتدا به مزایای بازاریابی تجارت به تجارت میپردازیم . 

 

مزایا بازاریابی تجارت به تجارت  : 

1. حجم فروش بسیار بیشتر به نسبت تجارت با مشتریان عادی

2. امکان همکاری و معاملات بلندمدت و دریافت سفارشات ثابت

3. با بازاریابی B2B بیشتر از حالت معمول در معرض دید قرار می‌گیرید

4. بازاریابی B2B در زمان کمتری با ابعاد خیلی بیشتری پیاده‌سازی می‌شود

5. کاهش مخارج بی‌رویه در بازاریابی B2B

6. در بازاریابی B2B می‌توان از فیدبک‌های اصولی افراد حرفه‌ای استفاده کرد

7. بازاریابی تجارت به تجارت به شما در پیدا کردن بازارهای جدید کمک می‌کند

8. بازاریابی Business to Business برای شما امکان پیش‌بینی وضعیت بازار را فراهم می‌کند

9. بازاریابی تجارت به تجارت باعث داشتن یک روند کاری ثابت می‌شود

10. بازاریابی B2B به شما اعتماد به نفس می‌دهد

 

معایب بازاریابی تجارت به تجارت  : 

1. محدود بودن طیف انتخاب‌ها

2. اجبار برای اعمال تخفیف روی قیمت‌ها

3. زمان‌بندی‌های خرید و فروش

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله تیم تحریره پیام رسون شما را با یکی دیگر از بازاریابی های مدرن آشنا کرد تا بتوانید در صورت نیاز از آن بهره ببرید و کسب و کار خود را رونق بخشید . 

اما همین طور که میدانید یکی از بهترین و جذاب ترین بازاریابی ها ،  بازاریابی اس ام اسی و تبلیغات اس ام اسی است که از طریق خرید پنل پیامکی و ارسال پیامک انجام میشود . 

اگر میخواهید از بازاریابی اس ام اسی استفاده کنید میتوانید به سایت سامانه پنل پیامکی شیراز مراجعه کنید و از آنجا پنل پیام کوتاه خود را خریداری کنید . 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

برچسب ها: