سامانه پیامک پیام رسون

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران

اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید، نه تنها مزاحم مشتری نیستید، بلکه برای او مفید هم خواهید بود. مطالب وبگاه ما را دنبال کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

هم اکنون، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 90000091 (شماره رایگان)

آشنایی با چالش های بازاریابی B2B با پیام رسون 2

1402-03-30 23:02:00 337 0 0

در مقاله قبل که در سایت سامانه پیامکی پیام رسون به ثبت رسیده به 5 مورداز چالش های بازاریابی B2B پرداختیم . 

در این مقاله به 5 مورد دیگر اشاره میکنیم پس تا پایان با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید . 

 

 

چاش های بازاریابی تجارت به تجارت : 

 

6- روابط فردی برای بازارهای B2B اهمیت زیادی دارند
یکی از ویژگی های بارز بازارهای business-to-business، اهمیت دادن به ارتباطات شخصی است. یک مشتری که به طور مرتب از شرکت های تأمین کننده کسب و کارها خرید می کند برای ایجاد رابطه موردی آسان است. نمایندگان فنی و فروش محصولات، مشتریان را ملاقات می کنند. آن ها سعی می کنند با ایجاد رابطه صمیمانه  روابط شخصی و اعتماد را افزایش دهند. به این ترتیب، غیر معمول نخواهد بود اگر تأمین کنندگان b2b و مشتریان تا سال های طولانی نسبت به یکدیگر وفادار و متعهد باقی بمانند.

اهمیت روابط میان فردی به ویژه برای بازارهای نوظهور مانند چین و روسیه، مشهود است؛ این بازارها معمولاً فرهنگ اطلاعات محدودتر و مشکلات قدیمی با تأمین کنندگان محلی دارند – در بازارهایی که مفهوم برندسازی، هنوز هم مسأله ای بحرانی است – که کمتر از سایرین به فروشنده اعتماد می کنند؛ و آن ها هنگامی که بتوانند، محصول یا خدمات خریداری شده را قضاوت می کنند.نتایج این موضوع نشان از اهمیت روابط است که در نتیجه شرکت ها باید بر روی افرادی سرمایه گذاری کنند که دارای روابط عمومی بالایی هستند

 

 

7- خریداران B2B، مشتریانی بلندمدت‌تر هستند
اگرچه مصرف کنندگان، اقلام بلند مدت مانند خانه یا ماشین را خریداری می کنند، اما این خریدها نسبتاً نادر هستند. خریدهای بلند مدت (یا حداقل خریدهایی که انتظار می‌رود طی مدت زمان طولانی تکرار شوند) در بازارهای B2B رایج‌تر بوده و ماشین آلات، مواد و لوازمی که به طور پیوسته مصرف می‌شوند، در این بازارها مرسوم‌تر هستند.

به علاوه، محصولات و خدمات بلند مدت مورد نیاز کسب و کارها نسبت به بازارهای مصرف کننده، به پشتیبانی بیشتری از جانب تأمین کننده نیاز دارند. یک شبکه‌ کامپیوتری، ماشین آلات جدید، دستگاه کپی یا مجموعه‌ای از وسایل نقلیه نسبت به یک خانه یا ماشین خریداری شده توسط یک مصرف کننده، به خدمات پس از فروش بیشتری نیاز دارند. خریدهای مجدد کسب و کارها هنگام تحویل، پیاده سازی و نصب و … مستلزم خدمات و مهارت بسیار بیشتری هستند که احتمال تقاضای این موارد در بازار مصرف کنندگان عادی بسیار کمتر است.

در پایان، مشتریان شرکتی نسبت به مصرف کنندگان معمولی، مشتریانی بلند مدت‌ در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا تعداد کمتری از مشتریان شرکتی در بازار حضور داشته و مشتریان موجود، ارزش بیشتری برای تأمین کنندگان دارند! مزایای حفظ یک مشتری B2B اغلب بسیار عظیم بوده و عواقب از دست دادن آن‌ها بسیار خطرناک و جدی هستند.

 

8- بازارهای B2B نسبت به بازارهای مصرف کننده، مستلزم نوآوری کمتری هستند.

شرکت‌های B2B معمولاً به این دلیل دست به نوآوری می‌زنند که پیش‌تر، یک نوآوری در یک جریان بالادستی انجام شده است. شرکت‌های B2C ریسک گریزی کمتری دارند؛ زیرا باید تمایلات و رفتارهای غیرمنطقی مشتریان را پیش بینی کرده و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند؛ این شرکت ها نسبت به دیگر کسب و کارها، تصمیمات حساب شده‌ کمتری اتخاذ می کنند. شرکت‌های B2B به جای پیش بینی یا حتی ایجاد روندها، زمان نسبتاً بیشتری برای واکنش نشان دادن نسبت به مراحل در اختیار دارند.

البته این موضوع به آن معنا نیست که شرکت‌هایی که در بازارهای B2B حضور دارند نسبت به شرکت‌های حاضر در بازارهای B2C، نوآوران “بدتری” هستند؛ بلکه برعکس این موضوع درست است، زیرا در دنیای B2B که مخاطبان مشخص‌تر بوده و روندها به آسانی شناسایی می‌‌شوند، نوآوری‌ها اغلب به دقت برنامه ریزی شده و با موفقیت، تجاری سازی می‌شوند.

 

۹- بازارهای مصرف کننده بیشتر بر بسته بندی تکیه دارند
در سال‌های اخیر، شاهد رشد زیادی در بسته بندی محصولات مصرف کننده بوده‌ایم؛ زیرا بازاریاب‌ها نه تنها به دنبال محافظت و نگهداری از محصولات هستند، بلکه از بسته بندی به عنوان ابزاری برای انتقال تمایلات و خواسته‌ها به مشتریان استفاده می‌کنند. این رویکرد در بالابردن ارزش اصلی یک محصول بسیار موفق بوده است، زیرا مشتریان B2B در مقایسه با مصرف کنندگان، منطقی‌تر عمل می‌کنند.

ارتقای ارزش محصولات از طریق بسته بندی در بازارهای B2B بسیار دشوارتر است؛ زیرا محصولات در این بازارها بر اساس معیارهای فنی سنجیده شده و پیشنهادات حول ارتباطات شکل می‌گیرند، نه رویاها، خواسته ها یا ظواهر.

 

10- برندهای فرعی در بازارهای B2B اثربخشی کمتری دارند
ما در تیم تحریره پیام رسون دائما مطرح کرده‌ایم که ایجاد برندی نیرومند در بازارهای B2B، فرصتی است که در اکثر موارد از آن چشم پوشی می‌شود. داشتن پشتیبانی یک برند نیرومند در دنیایی که تمایز میان دو محصول بسیار دشوار است، اهمیت بسیار زیادی دارد.
نقش برند در تصمیمات خرید B2B در دهه‌ گذشته افزایش یافته است و فضای بزرگی برای شرکت‌های B2B به وجود آمده است تا خود را از طریق استراتژ‌ی‌های کارآمد برندینگ، بیش از پیش متمایز سازند.

هرچند باید بگوییم که شرکت‌های B2B نسبت به شرکت‌های B2C عموماً در ایجاد و پیاده سازی استراتژی‌های برندینگ ناموفق‌تر عمل می‌کنند. علت این عدم موفقیت این است که شرکت‌های B2B در تشخیص اینکه استراتژی برندینگ باید تمامی نقاط تماس مشتری و جوانب کسب و کار را در بر بگیرد، ضعیف هستند. یک تیم فروش فنی ناآگاه یا غیر حرفه ای می‌تواند فعالیت کمپین ارتباطاتی برند را به سرعت خنثی سازد.

 

 

نتیجه گیری از چالش ها : 

عامل نهایی ایجاد کننده‌ تمایز در خریداران B2B، پایانی مناسب برای این مقاله در سامانه پیام کوتاه شیرازمحسوب می‌شود: مشتریان B2B مستلزم توجه بیشتری هستند؛ زیرا این افراد، مسئول تصمیم گیری صحیح خرید به جای شرکت‌هایشان هستند؛ آن‌ها قادرند یک پیشنهاد بد را به آسانی تشخیص دهند و عادت دارند به چیزی که می‌خواهند، دست یابند؛ این افراد اغلب نسبت به یک مصرف کننده، مبلغ بیشتری می‌پردازند و در عوض، انتظارات بیشتری نیز دارند و به جای یک دریافت کننده‌ منفعل، هنگام دریافت محصول یا خدمات مورد نیاز، تعاملی عمل می‌کنند.

 

 

پیام رسون : 

همین طور که میدانید یکی از بهترین و جذاب ترین بازاریابی ها ،  بازاریابی اس ام اسی و تبلیغات اس ام اسی است که از طریق خرید پنل پیامکی و ارسال پیامک انجام میشود . 

اگر میخواهید از بازاریابی اس ام اسی استفاده کنید میتوانید به سایت سامانه پنل پیامکی شیراز مراجعه کنید و از آنجا پنل پیام کوتاه خود را خریداری کنید . 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .

برچسب ها: