این روزها واژه استارتاپ زیاد به گوشمان میخورد. اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که یک ایده ناب دارند و در فکر اجرای آن هستند، در ابتدا لازم است که با ماهیت دقیق آن آشنا شوید. برای مثال، یکی از مهم ترین مواردی که برای راه اندازی استارتاپ باید به آن پرداخت این است که ” استارتاپ چیست و چگونه راه اندازی میشود؟ ” پاسخ به این سوال میتواند راهنمای شما در راه اندازی استارتاپ نوپا باشد و از مشکلاتی که همواره در مسیر راه اندازی استارتاپها وجود دارد از جمله برنامه ریزی تجاری، چگونگی تبلیغات و ضعف و فقدان استراتژی و ... را شناسایی کنید و سپس استارت آپ خود را راه اندازی کنید .
اگر میخواهید به جواب این سوال ها برسید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .
استارت آپ چیست؟
استارتآپ (Startup) به شرکت نوپایی گفته میشود که با هدف توسعه محصول یا خدمات جدید شکل گرفته است. این شرکتها بر پایه نوآوری و ایدههای جدید فعالیت میکنند و معمولاً بهدنبال رشد سریع هستند. استارتآپها برای پیشرفت به تبلیغات گسترده و تأمین مالی از منابع خارجی مانند سرمایهگذاران نیاز دارند؛ ازاینرو بسیاری از این کسبوکارهای نوپا با خرید پنل اس ام اس و ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه ، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار میکنند. فرهنگ سازمانی پویا از سایر ویژگیهای مهم استارتآپهاست که به آنها کمک میکند تا بهسرعت با تغییر بازار سازگار شوند.
تفاوت استارت آپ و کارآفرینی چیست ؟
در نگاه کلی، یک استارت آپ مانند هر شرکت دیگری کار میکند. گروهی از کارمندان و متخصصین با هم کار میکنند تا محصولی را ایجاد کنند که مشتریان آن را بخرند. با این حال، چیزی که یک استارت آپ را از سایر مشاغل و شرکتها متمایز میکند، روشی است که یک استارتاپ برای انجام این کار پیش میگیرد.
شرکتهای معمولی، همان روندی را طی میکنند که برای سالیان سال وجود داشته و به نوعی روند و یا الگو راه اندازی اکثر کسب و کارها یا بیزنسها به حساب میآید. حال آنکه هدف استارتاپها ایجاد یک قالب کاملاً جدید است. به طور مثال،در گذشته، یک استارت آپ تصمیم گرفت تا فعالیت خود را در صنعت غذا آغاز کند. هدف از راه اندازی استارت آپ ذکر شده این بود که یک کیت غذایی و یا محصولی که باعث رفاه بیشتر مشتریان میشود را تولید و یا ارائه کند و شرایطی را فراهم میسازد تا مشتریان همان غذایی که در رستوران تولید میشود را در شرایطی آرام و دلپذیرتر میل کنند. همین ایده به مرور زمان باعث پیدایش بیرونبرها و منوهای الکترونیکی شده است.
یکی از عوامل کلیدی دیگر که استارتآپها را از سایر شرکت ها متمایز میکند، سرعت و رشد آنها است. به طور معمول، هدف استارتآپها ایجاد ایدههای بسیار سریع است. آنها اغلب این کار را از طریق فرآیندی به نام تکرار انجام میدهند که در آن به طور مداوم محصولات را که از طریق بازخورد و داده هایی که از سمت جامعه هدف میگیرند، بهبود میبخشند. به طور کلی استارتاپها همواره در حال افزایش محصولات خود هستند، تا بتوانند با گسترش سریع پایگاههای مشتریان خود درآمد و کسب و کار خود را گسترش دهند.
اما در مقابل کارآفرینی به راهاندازی کسب و کاری که باعث افزایش تقاضای شغل و کاهش بیکاری میشود، اشاره میکند. اما این تصور تا حدی اشتباه است. برای مثال، تصور کنید که شما یک دستگاه کاملا اتوماتیک برای جداسازی ساقه از بادام زمینی دارد. استفاد از این دستگاه در زمینها کشاورزی باعث شده تا 20 نفر نیروکار از کار بیکار شوند؛ لذا این موضوع کاملا تعریف اولیه کارآفرینی را نقض خواهد کرد. در حقیقت، بهترین معادل برای کارآفرینی، ارزش آفرینی است.
مزایا و معایب راه اندازی استارت آپ
راه اندازی استارتاپ ایده خوبی برای پولدار شدن و یک زندگی بهتر داشتن است ، اما باید با عینک واقعبینی به آن نگاه کرد. در این قسمت، مزایا و معایب استارتاپ داشتن را بررسی میکنیم تا دید بهتری به آن پیدا کنید.
مزایا:
1- میتوانید با عشق و علاقه شخصیتان کار کنید: راه اندازی استارتاپ ها، همیشه ریشه در یک علاقه شخصی دارد. شاید به نظر بقیه کسب و کار شما دیوانهوار یا خسته کننده باشد، اما شما دوستش دارید و به آن اهمیت میدهید. قدرت عشق را نباید دست کم گرفت. کنترل و خلاقیت در کار دست شماست و مسیر کار را، نظرات شما تعیین میکند. شاید هر روزتان هیجانانگیز نباشد، اما کار به صورت کلی در راستای علایق شما خواهد بود.
2- رئیس خودتان هستید: روزهای کار برای دیگران و صرف انرژی روی پروژههایی که اعتقادی به آنها ندارید، تمام شده و حالا این شمایید که تصمیم میگیرید و تصمیمهای بقیه را هم تایید یا رد میکنید. ارزشها و باورهای شخصی شما وارد کار میشوند و البته حرفتان سند خواهد بود.
3- تعادل بین کار و زندگی شخصیتان به خوبی برقرار خواهد شد: البته که این تا حدود زیادی به مدل استارتاپ شما بستگی دارد، اما به صورت کلی با راه اندازی استارت اپ مدیریت اولویتها در دست شماست. میتوانید ساعات کاریتان را (تا جای امکان) انتخاب کنید، در تعطیلات کار کنید و به جایش شبهای و هفته را استراحت کنید و…
معایب:
1- انگیزهای پولادین نیاز خواهید داشت: خبر بد این است که این انگیزه را باید خودتان برای خودتان فراهم کنید. راه اندازی استارت آپ نیاز به تشنگی، انگیزه و علاقه خیلی خیلی زیادی دارد که قطعا در ابتدای کار دارید، اما احتمالا مثل بقیه شما هم در ادامه راه کمی دلسرد خواهید شد. بعد از این است که باید خودتان را به ماندن قانع کنید، حتی وقتی که اوضاع به جذابیت و شیرینی ابتدای راه نیست.
2- مسئولیت همه چیز با خودتان است: اگر ساعت 5 صبح یک جمعه، مشکلی پیش بیاید، رسیدگی به آن مسئولیت وظیفه شماست. به ویژه در ابتدای کار، وقتی نیروها زیاد نیستند و همه با نهایت توانشان کار میکنند، چیزی به نام ساعت کاری رسمی معنا ندارد و شما هر ساعت شبانهروز باید آماده حل مشکلات باشید.
3- درآمد ثابت و همیشگی ندارید (حداقل در ابتدا): اگر نگاهی به اولین قدمهای راه اندازی استارتاپ ها بیاندازید متوجه میشوید که هیچکدامشان در ماهها (و یا حتی یکی دو سال) اول درآمد چندان زیادی نداشتهاند و گاهی حتی افراد بدون حقوق در آنها کار کردهاند. قبل از شروع کار، حتما به وضعیت زندگی شخصیتان نگاه کنید و ببینید که آمادگی مواجه با این واقعیت را دارید یا نه؟
استارتآپها باتکیهبر ایدههای نوآورانه و برنامهریزی دقیق، بهدنبال رشد سریع و جذب سرمایهگذار هستند. برای موفقیت در این مسیر، شناخت انواع استارتآپها و مراحل راهاندازی آنها ضروری است. استارتآپهای سبک زندگی، کسبوکارهای کوچک، مقیاسپذیر، اجتماعی و شرکتهای بزرگ هر کدام با ویژگیها و اهداف خاص خود، با استفاده از روشهای تبلیغاتی مؤثر، به مخاطبان هدف خود دست مییابند و بازار خود را گسترش میدهند.
تبلیغات نقش کلیدی در معرفی و پیشرفت استارتآپها دارد؛ ازاینرو، انتخاب روشهای مناسب و کارآمد تبلیغاتی، به موفقیت این کسبوکارهای نوپا کمک میکند. پیام رسون با ارائه انواع خدمات تبلیغ پیامکی، تلفن ابری و اینترنتی، به شما کمک میکند تا بهراحتی و با هزینهای مناسب، به مخاطبان هدف خود دست یابید؛ خدمات سامانه پیام کوتاه پیام رسون بهترین گزینه برای معرفی سریع و مؤثر کسبوکارتان به مخاطبان هدفتان است.
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .