سامانه پیامک پیام رسون

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران

اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید، نه تنها مزاحم مشتری نیستید، بلکه برای او مفید هم خواهید بود. مطالب وبگاه ما را دنبال کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

هم اکنون، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 90000091 (شماره رایگان)

آشنایی با CRM تحلیلی و کاربرد های آن با پیام رسون

1403-01-27 21:32:34 197 0 0

وقتی که دارین بیزینس میکنین حتما میدونین که این کسب و کار هر روز داره به میزان قابل توجهی داده تولید میکنه. هر ذره از این داده ها ممکنه دارای اطلاعات کلیدی باشه که به رشد کسب و کارتون کمک میکنه.

به همین دلیل شما به بهترین ابزارهای تحلیلی نیاز دارین تا بتونه داده ها و اطلاعات رو به صورت قابل فهم و مرتبط با نیاز کسب و کارتون به شما اراعه بده.

یکی از این ابزارها، CRM تحلیلیه که وظیفه تحلیل و آنالیز داده های مربوط به ارتباط کسب و کار با مشتریانش رو به عهده داره. این نوع سی آر ام به شما کمک میکنه داده های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری رو به راحتی تجزیه و تحلیل کنین .

پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید تا بیشتر با سی آر ام تحلیلی آشنا شوید . 

 

 

انواع CRM : 

1- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) عملیاتی
2- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مشارکتی
3- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تحلیلی

 

 

تفاوت CRM تحلیلی با عملیاتی و مشارکتی: 
سی آر ام عملیاتی به فرآیندهای اتوماسیون فروش، بازاریابی و خدمات می پردازد که شامل تعامل مستقیم با نیازهای مشتریان میباشد . اما CRM تحلیلی روی عملیاتی تمرکز دارد که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط نیست . این CRM داده های مشتری را تحلیل می کند تا توانمندی و تصمیم گیری یک سازمان را بهبود بخشد .

سی آر ام مشارکتی منابع و استراتژی های بین کسب و کارهای مجزا را به منظور شناسایی، جذب، توسعه، حفظ و نگهداری مشتریان ارزشمند، همسو می کند. این نوع CRM در سناریوهای B2B که چندین کسب و کار می توانند همزمان  توسعه، تحقیق بازار و بازاریابی یک محصول مشترک را بررسی کنند ، در بر دارد . 

 

 

مزایای استفاده از CRM تحلیلی :
سی آر ام تحلیلی دارای مزایای زیادی میباشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم : 

1- نرخ تبدیل بهتر
2- بهبود تجزیه و تحلیل بازار قبل از اجرای کمپین بازاریابی
3- افزایش وفاداری و رضایت مشتری
4- پیش بینی و برنامه ریزی مالی دقیق تر
5- درک بهتر مشتریان و در نتیجه افزایش فروش و عملکرد بهتر 

6- فرآیندهای خودکار به CRM تحلیلی این امکان را میدهد تا رفتار مشتری آینده ، قدرت خرید مشتری فعلی یا نیازهای مشتری را تجزیه و تحلیل کند .

 


کاربرد CRM تحلیلی : 
مدیریت تحلیلی ارتباط با مشتری (CRM) در صنایع و بخش‌های مختلفی استفاده می‌شود که درک رفتار مشتری و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها حیاتی است. برخی از زمینه های رایج که در آن اعمال می شود عبارتند از:

 

۱- خرده فروشی:
خرده فروشان از CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل الگوهای خرید مشتری، بهینه سازی مدیریت موجودی، و شخصی سازی کمپین های بازاریابی برای افزایش رضایت و وفاداری مشتری استفاده می کنند.

 

۲- خدمات مالی:
در صنعت مالی، CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل تراکنش های مشتری، پیش بینی فروش و رفتارهای مالی و شخصی سازی محصولات مالی بر اساس نیازها و ترجیحات فردی استفاده می شود.

 

۳- ارتباطات:
شرکت های مخابراتی از CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل الگوهای استفاده از مشتری، پیش بینی ریزش و بهینه سازی قیمت گذاری و طرح های خدمات استفاده می کنند و در نهایت حفظ مشتری را بهبود می بخشند.

 

۴- مراقبت های بهداشتی:
CRM تحلیلی در مراقبت های بهداشتی برای تجزیه و تحلیل داده های بیمار، شخصی سازی خدمات مراقبت های بهداشتی و بهبود نتایج بیمار استفاده می شود. همچنین می تواند به پیش بینی نیازهای بیمار و بهینه سازی تخصیص منابع کمک کند.

 

۵- تجارت الکترونیک:
پلتفرم های تجارت الکترونیک از CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل رفتار مرور و خرید مشتری، توصیه محصولات و شخصی سازی تجربه خرید آنلاین برای کاربران استفاده می کنند.

 

۶- تولید:
CRM تحلیلی به شرکت های تولیدی در تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان، بهینه سازی مدیریت زنجیره تامین و پیش بینی تقاضا برای محصولات کمک می کند.

 

۷- مهمان نوازی:
هتل ها و مشاغل مهمان نوازی از CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل ترجیحات مهمان، بهبود خدمات مشتری و شخصی سازی تلاش های بازاریابی برای بهبود تجربه کلی مهمان استفاده می کنند.

 

۸- خودرو:
شرکت های خودروسازی از CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل ترجیحات مشتری، پیش بینی روند بازار و بهینه سازی استراتژی های بازاریابی و فروش برای بخش های مختلف مشتریان استفاده می کنند.

 

۹- تکنولوژی:
شرکت های فناوری از CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل تعاملات پشتیبانی مشتری، پیش بینی نیازهای نرم افزاری یا سخت افزاری و شخصی سازی پیشنهادات محصول بر اساس الگوهای استفاده مشتری استفاده می کنند.

 

۱۰- آموزش:
مؤسسات آموزشی از CRM تحلیلی برای تجزیه و تحلیل داده های دانش آموزان، شخصی سازی تجربیات آموزشی و بهبود مشارکت و حفظ دانش آموزان استفاده می کنند.

 

 

پیام رسون

تیم تحریره سامانه پیام کوتاه شیراز در این مقاله سعی کرد شما را با یکی از نرم افزارهای کاربردی به نام CRM تحلیلی آشنا کند چراکه میداند رسالتش در این کار این است تا همراهان همیشگی سامانه پیام کوتاه شیراز را با جدیدترین و به روز ترین نرم افزارها آشنا کند تا همه بتوانند در کسب و کارشان به بهترین درجه و سطح خود برسند . لذا همچنان تاکید داریم که در بازاریابی های خود حتما از پنل پیامک و ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنید تا بتوانید سریع تر مسیر خود را طی کنید و به موفقیت برسد . 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

 

 

 

برچسب ها: