سامانه پیامک پیام رسون

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران

اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید، نه تنها مزاحم مشتری نیستید، بلکه برای او مفید هم خواهید بود. مطالب وبگاه ما را دنبال کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

هم اکنون، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 021-2842 3301

آموزش اصول سئو 1 با پیام رسون

28 اردیبهشت 1400 2126 0 0

امروز در این مقاله می‌خواهیم در مورد سئو داخلی که یکی از اصول چهارگانه و روش های پنهان سئو است صحبت کنیم. پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه ارسال پیامک همراه باشید .

 

اگر دارای سایت باشید باید از اصول سئو باخبر باشید چراکه با دانستن و رعایت اصول سئو هست که می‌توانید در موتورهای جست و جو به صفحات اول بیاید.

در واقع اگر بخواهیم یک تعریف کلی از اصول سئو داشته باشیم باید اینگونه بگویم که  اصول سئو به چهارچوب تعیین شده ای که اقدامات سئو که  در بستر آن انجام می‌شود، اصول سئو می‌گویند. حال این اصول به چهار بخش سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال، سئو دامنه تقسیم می‌شوند.

 

در این مقاله که توسط پیام رسون به ثبت رسیده است به سئو داخلی و موارد مرتبط با آن می‌پردازیم.

 

قبل از شروع باید به این نکته توجه کنید که چون در ایران هستیم یکی از بهترین موتورهای جست و جو برای ما ایرانی ها گوگل است چراکه احتیاج به فیلتر شکن نداشته و به آسانی در دسترس است و 98 درصد از مردم ایران از گوگل استفاده می‌کنند. پس در این  مقاله  موتور جست و جوی مورد نظر، گوگل است.

 

 

سئو داخلی چیست :

یکسری اقدامات در داخل سایت که برای بهتر شدن ارتباط میان کاربر و موتور جست و جو انجام میشه، سئو داخلی می‌گویند. خود سئو داخلی به چند بخش تقسیم می‌شود.

 

 

1_  کلمات کلیدی در تایتل تگ :

تگ عنوان،. یک سیگنال قوی برای موتورهای جست و جو است که کلمات کلیدی را رتبه بندی می‌کند. در واقع نقش تگ عنوان این است که محتوای سایت را برای موتور جستجو  توصیف کند.

پس اگر می‌خواهید صفحه سایت تان کلیک بخورد، حتما باید از کلمات کلیدی در تگ عنوان استفاده کنید و به موتور جستجو کمک کنید که درک بهتری از صفحه داشته باشد.

 

 

2_  متا :

متا در واقع بخشی از کدهای html است که در بخش نتایج جست و جو گوگل برای کاربر نمایش داده می‌شود و یک نقش جدی برای برقراری ارتباط  با کاربر را دارد و اگر به درستی استفاده شود باعث افزایش ctr صفحه می‌شود. استفاده درست از متا بدین معناست که بتوانید کلمات کلیدی را به صورت ماهرانه در آن جای دهید و باعث ارتباط بیشتر با موتور جست و جو و کاربر جست و جوگر شوید .

 

 

3_ کلمه کلیدی در تگ   h1 :

بعد از تگ عنوان، تگ h1 از مهم ترین و موثرترین تگ از نظر موتور جست و جو است و استفاده درست از آن می‌تواند در بهبود وضعیت سایت موثر واقع شود.

شاید برایتان جالب باشد که در طول سالیان، روش های زیادی بوده اند که از عوامل مهم سئو محسوب می‌شدند اما با گذر زمان از میان رفته اند، اما h1 هرگز اهمیت خود را از دست نداده.

اگر بخواهیم از مهمترین ویژگی h1 بگوییم باید به بهینه سازی سایت اشاره کنیم، چراکه در سال‌های اخیر، سئو بیش‌تر از بهینه سازی موتور جست و جو به بهینه سازی کاربر اهمیت داده است.

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که که h ها به 6 دسته تقسیم میشوند که مهمترین آنها h1 بوده و کم تهمیت ترین آن h6 است .

 

 

4_ استفاده از کلمات کلیدی مترادف :

اگر از سئو 2015 استفاده می‌کردید، با استفاده از کلمات کلیدی خیلی راحت میتوانستید رتبه اول گوگل شوید اما سئو 2020 بدین صورت است که شما علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی، باید از کلمات مترادف هم استفاده کنید و با این کار باعث میشوید که درک گوگل از کلید واژه اصلی صفحه بالا رود.

 

 

5_ طول محتوا :

هرچه محتوا طولانی تر باشد، احتمال پوشش دادن موضوعات نیز بیشتر است. گوگل نیز در همین راستا به دنبال محتوای طولانی و آموزنده است تا به آن رتبه دهد.

 

 

6_ محتوای کپی ممنوع :

 

 

اگر بخواهیم به دنبال محتوای کپی در همهٔ سایت ها باشیم و متن های کپی را مجازات کنیم، به نظر یک شوخی می‌آید. اما باید به شما بگویم که الگوریتم پاندا دقیقا این شوخی را به واقعیت تبدیل کرده است.

الگوریتم پاندا همانند یک هزار چشم است که قصد دارد به کسانی پاداش رتبه اول گوگل بودن را بدهد، که متن آنها کپی شده، کم کیفیت و یا فریبنده نباشد. اینکه بخواهیم محتوای سایت های دیگران را کپی کنید تا باعث افزایش رتبه سایت خود شوید، نه تنها این کار را نکرده اید بلکه به رتبه سایت هم آسیب زده اید.

پس از کپی مطالب سایت های دیگر جدا خودداری کنید چراکه الگوریتم پاندا با سایت متخلف به طور جد مبارزه می‌کند.

 

 

7_ تگ کنونیکال  :

برای آنکه متوجه شوید تگ کنونیکال چیست باید ابتدا به تعریف محتوای تکراری بپردازیم.

محتوای تکراری، محتوایی است که کپی یا مشابه به محتوای دیگر باشد که این شباهت هم می‌تواند نسبت به سایت های دیگر باشد هم می‌تواند نسبت به سایت خودتان باشد و این محتوای تکراری باعث بروز مشکلاتی می‌شود از جمله الگوریتم پاندا.

حال یکی از راه های جلوگیری از تبدیل شدن صفحات به محتوای تکراری استفاده از تگ کنونیکال است.

این تگ بدین صورت عمل می‌کند که به گوگل می‌گوید اگر یک url  همسان با url دیگر است علی رغم اینکه دو صفحه دارای محتوای یکسان هستند، میگوید که محتوای آنها یکی است.

 

 

8_ بهینه سازی تصاویر :

این را باید بدانید که فقط متن نیست که می‌تواند باعث افزایش کلیک خوردن شود بلکه تصاویر نیز اهمیت ویژه ای دارند.

اما باید همانند متن بهینه ساز شوند. بدین معنی که تصاویر هم می‌توانند یک سری سیگنال برای درک بهتر موتور جست و جو ارسال کنند.

 

 

9_  بروز رسانی :

گوگل طوری طراحی شده که محتوای به روز شده را به محتوای قدیمی ترجیح می‌دهد. اما این جمله بدین معنی نیست که شما باید مدام صفحه خود را بروز رسانی کنید.

اما برای اینکه بتوانید رتبه اول گوگل را دریافت کنید لازم است که گاهی بروز رسانی( مثلا هر 12 ماه) را انجام دهید.

 

 

10 _ لینک دادن :

لینک دادن هم می‌تواند به صورت خارجی باشد هم داخلی که شما با این کار میتوانید اعتماد موتور جست و جو را نسبت به صفحه خود افزایش دهید.

اینکه شما با لینک دادن میخواهید کاربران را به دیگر صفحات بفرستید تنها دلیلش اینست که کاربر اطلاعات بیشتری درباره ی آن موضوع کسب کند. اما باید این کار را آگاهانه انجام دهید مثلا لینک را به سایت های معتبر دهید و این نکته را نیز رعایت کنید که با دادن لینک زیاد، دوباره به سایت تان آسیب می‌زنید.

 

 

در این مقاله به توضیح یکی از عناصر سئو ، یعنی سئو داخلی پرداختیم . 

سایت خبری سامانه پیام کوتاه شیراز را دنبال کنید تا در مقالت بعد با دیگر اصول سئو آشنا شوید .

 

جهت خرید پنل پیام کوتاه از نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز اینجا را کلیک کنید .

 

 

برچسب ها: