بازاریابی مستقیم
متن از پنل اس ام اس شیراز
بازاریابی مستقیم یا Direct Marketing ، نوعی از بازاریابی است که ، از طریق کانال مربوطه یا مستقیماً با مشتری، ارتباط برقرار میشود . در این روش ، افرادی که بازاریابی میشوند ، به طور مستقیم ، توسط بازار هدف گرفته میشوند . نقطه مقابل بازاریابی مستقیم ، بازاریابی غیر مستقیم نام گرفتهاست ، در این نوع از بازاریابی به صورت غیر مستقیم سعی در جذب مشتری میشود . مانند تبلیغات بیلبوردی که در فضاهای عمومی انجام میشود.
بازاریابی مستقیم
این نوع بازاریابی ، یعنی استفاده از کانال ها و روشهای مرتبط و ایجاد ارتباط و تعامل مستقیم ، با مصرف کننده ، مانند : تبلیغات پیامکی و تبلیغات صوتی با استفاده از پنل اس ام اس و پنل پیامک ، برای بهتر نمایش دادن نوع کالاها و خدمات و ثبت سفارشها و در نهایت تحویل سفارشات انجام شده به آنها به منظور جلب رضایت مشتریان وفادار خود و جذب بیشتر مخاطب و مشتری .
این نوع بازاریابی ،کانالها و روشهای مختلف دارد که به مهمترین و پرکاربرد ترین آنها اشاره خواهیم کرد :
** تعامل مستقیم ** کاتالوگ ها
** بازاریابی اس ام اسی ** تبلیغات پیامکی
** پیامک صوتی ، شبکه های اجتماعی ** وب سایت ها
بازاریاب های مستقیم ، به دنبال یک در خواست و مورد دهان پرکن ، مثل سفارش مشتری هستند ، به این کار ، بازاریابی سفارش مستقیم (Direct – order Marketing) گفته می شود.
بازاریابی مستقیم ، قابل اندازهگیری بوده و قابلیت پیگیری دارد ، به این مفهوم که میتوان درصد موفقیت بازاریابی را مشخص نمود . به این معنی که ، شما میتوانید ، با تقسیم افرادی که بازاریابی شدهاند ، به افرادی که مراجعه کردهاند و درصد موفقیت بازاریابی را کنید .
چگونگی انجام کار
این نوع از بازاریابی ، از ابزارهای ارتباطی مختلفی بهره میبرد مانند : پست ، رایانامه ، پیامکوتاه ، دورنگار.
در برخی موارد با استفاده از کوکی ، ذخیره شده به وسیله نمایشگر اینترنت هم میتوان بازاریابی مستقیم انجام داد . همچنین کمپینهای تبلیغاتی نیز میتوانند به صورت بازاریابی مستقیم عمل کنند.
افرادی که در این روش بازاریابی میشوند ، از قبل شناسایی شده و اطلاعات آنها در بانکهای اطلاعاتی مربوط ذخیره شده و نام آنها نیز در ابتدای بولتن بازاریابی ، درج شده و مستقیماً خطاب میشوند.
تفاوتهای این روش بازاریابی با روشهای متداول تبلیغات به شرح ذیل است :
هدف
در این روش ، معمولاً مشتریان هدف شناسایی شده و بازاریابی بر روی آنها اتفاق میافتد.
جمع تبلیغات
هزینهها در این روش ، جمع شده و متمرکزتر بر روی ارتباط با مشتریان عمل میشود.
مشغول بودن واحد تبلیغات و فروش
به دلیل ارتباط ایجاد شده با مشتریان ، واحد فروش در این روش پشتیبان بخش بازاریابی باید باشند.
شخصیسازی
تبلیغات در این روش بر اساس هر مشتری باید متفاوت باشد . البته کمترین تفاوت درج نام مشتری بر روی تبلیغات است.
پاسخگو
این روش ، تبلیغات پاسخگو گفته میشود و روشهای پیگیری مشتری و سفارش مشتری به سادهترین شکل ممکن انجام میشود.
تحقیق
در این روش چه در مراحل ابتدایی و چه در مراحل ارتباط با مشتریان ، آمارها بسیار حائز اهمیت بوده و بر اساس آنها تصمیمگیریهای بعدی صورت میگیرد.
اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید ، نه تنها مزاحم مشتری نیستید ، بلکه برای او مفید هم خواهید بود .
شرکت تک رایان سپهرخاورمیانه
07137325725***09164900129