امروزه تجهیزات و امکانات مدرن خیلی زیاد توانسته به کسب و کارها کمک کند و آنها را در مسیر پیشرفت قرار دهد . یکی از این تجهیزات و امکانات تلفن می باشد که خود تلفن هم در مسیر خود توانسته روز به روز پیشرفته و مدرن تر شود .
ما امروز در پیام رسون قصد داریم به بررسی تلفن ثابت و تلفن ابری بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام را جداگانه بررسی کنیم پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با نمایندگی پنل پیامکی پیام رسون همراه باشید .
تلفن ثابت چیست ؟ :
هنوز اغلب ما به یاد داریم که ثبت نام تلفن ثابت چه مراحل زمانبری داشت. زمان زیادی باید سپری می شد تا مخابرات بتواند خط تلفن را از طریق زوج سیم مسی، به منازل و سازمان ها برساند، تا اینکه خط اینترنتی و تحولی در ارتباطات سازمان ها و شرکت ها ایجاد نمود. خط تلفن اینترنتی یا خط تلفن ابری برخلاف خطوط آنالوگ داده ها را بصورت دیجیتال یا صفر و یک ارسال می کند.در خطوط تلفن قدیمی اگر کسی با خط تلفن ما تماس بگیرد آن خط اشغال می شود. اکنون می توانیم یک خط تلفن ثابت با ۳۰ کانال ارتباطی داشته باشیم؛ یعنی اگر ۳۰ نفر همزمان با ما تماس بگیرند یا ما تماسی برقرار کنیم، دیگر آن خط تلفن اینترنتی اشغال نمی شود.
تلفن ابری چیست ؟
تلفن ابری که به آن مرکز تلفن ثابت ابری و یا خط تلفن ابری هم میگویند یک فناوری جدید است که همان مرکز تلفنی سنتی را با استفاده از رایانش ابری بهصورت خصوصی و عمومی در فضای اینترنت در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. فناوری تلفن ابری همهی آنچه که شما از یک مرکز تلفنی انتظار دارید را دارد و میتواند به شما امکاناتی نظیر قابلیت تماس ورودی و خروجی، ضبط مکالمات، پنل گزارشگیری پیشرفته از تماسها و اپراتورها، صفهای تماس، صندوق صوتی و... را ارائه دهد.
نمونه امکانات تلفن ثابت :
برخی از خطهای تلفن ثابت و خط تلفن مخابراتی امکان و قابلیت نصب اینترنت پر سرعت را ندارند و این مشکل به دلیل وجود PCM به روی اتصال خط است که امکان و اجازه استفاده از خطوط پرسرعت اینترنت را در اختیار کاربران قرار نمیدهد. از مهمترین ویژگیهای تلفن مخابراتی به این نکته میتوانیم اشاره کنیم که از طریق سیمهای مسی ارتباطات مخابراتی را میسر میسازد و با عنوان خط تلفن ثابت شناخته شده است؛ از جمله مهمترین معایب استفاده از خطهای تلفن مخابراتی و ثابت میتوانیم در مقاله مقایسه تلفن ابری با تلفن ثابت مخابرات به موارد زیر اشاره داشته باشیم:
۱-هزینههای سنگین سیمکشی و کابلکشی.
۲-محدود بودن به یک محل و موقعیت مکانی ثابت.
۳-وجود محدودیتهای مخابراتی برای درخواست خط تلفن در شرایط خاص.
۴-میزان کیفیت پایین انتقال صوت و صدا از طریق تلفن مخابراتی.
نمونه امکانات تلفن ابری :
1-منوی صوتی :
همان پیام صوتی خوشامدگویی است. زمانیکه با تلفن ابری شما تماس گرفته می شود این صوت پخش خواهد شد که معمولا معرفی شرکت، اعلام منوها و شماره های داخلی مختلف است و مخاطب با وارد کردن اعداد 1 الی 9 یا هر داخلی دیگر به بخش مربوطه دایورت می شود.
2-داخلی های مختلف:
شما میتوانید داخلی های مختلف با اعداد سه رقمی مانند داخلی 101 و 102 و … تعریف کنید که هر داخلی به شماره تلفن واقعی (تلفن ثابت و یا موبایل و یا حتی تلفن ابری دیگر) دلخواه دایورت شود.
3-صف تماس و صف انتظار:
شما میتوانید چندین صف تماس سه لایه تعریف کنید که مثلا اگر کسی داخلی 1 را انتخاب کرد و کارمند مربوطه تا 20ثانیه تلفن را پاسخ نداد به داخلی کارمند دوم دایورت شود و اگر دومی هم پاسخ نداد به سومی دایورت شود. ضمنا در این مدت انتظار نوبت مخاطب به وی اعلام میشود که مثلا شما دومین نفر در صف انتظار هستید.
4-برقراری تماس خروجی:
پیش از این سرویس های تلفن مجازی دیگری هم ارائه میشد که فقط یکطرفه دریافت تماس بود ولی الان در سرویس تلفن ثابت ابری علاوه بر تماس ورودی، قابلیت تماس خروجی نیز دارید یعنی میتوانید با شماره ابری خود با هر شماره تلفن واقعی دیگر تماس بگیرید..
5-گزارشات تماس:
گزارش تمامی تماس های در پنل قابل مشاهده و بررسی است.
6-ارسال و دریافت فکس:
سرویس تلفن ابری علاوه بر امکانات تماس و مکالمه، امکان ارسال فکس را نیز دارد و میتوانید با شماره تلفن ابری خود اقدام به ارسال و حتی دریافت فکس کنید
مزایای تلفنهای مجازی نسبت به خطوط ثابت قدیمی :
هر فناوری جدید، مزایای متعددی نسبت به روشهای سنتی دارد. تلفن ابری نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروز برای کسبوکارها اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. سرعت راهاندازی بالای سامانه خط مجازی در مقایسه با خطوط قدیمی یک برگ برنده است. برای شروع کار با تلفن ابری نیاز به هیچ سختافزار خاصی نیست و نگهداری تجهیزات سرور نیز بر عهده شرکت ارائهدهنده خدمات است. با راهاندازی سیستم ابری، لازم نیست کارکنان بخش پشتیبانی در یک محل مخصوص حضور داشته باشند. برای ارتباط با مشتریان فقط به یک مرورگر و اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت.
امکان کارکردن با تلفن از طریق کامپیوتر در سیستم ابری، کنترل بالایی برای بازاریابی پیامکی ایجاد خواهد کرد. پس از یکپارچهسازی سیستم تماس با پنل اساماس، دیگر لازم نیست برای پیداکردن پاسخ به سؤال از کجا بفهمیم اس ام اس بلاک شده به دردسر بیفتید. امکان نظارت و مدیریت پیشرفته تماس از دیگر مزایای تلفنهای مجازی است و میتوان به کل مکالمات انجامشده، نظارت واقعی و همزمان داشت. در یک سیستم ابری، دیگر هیچگونه نگرانی بابت قطعی و کیفیت تماسها وجود ندارد.
اگر کسب و کاری دارید و نظم و انضباط برایتان در اولویت قرار دارد بهتر نسبت به خرید تلفن ابری اقدام کنید چراکه برندهای معتبر و کسب و کارها معمولا به دنبال بهترین و با ثبات ترین روش برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند و تلفن ابری همانند پنل پیامکی یک پل ارتباطی بزرگ بین کسب و کارها و مشتریان شان است و کسب و کارهای اینترنتی حتما نیاز به خط تلفن ابری دارند زیرا پاسخگویی به این خطوط تلفن و مدیریت آن به مراتب آسانتر از خطهای تلفن مخابراتی است و به هنگام استفاده از آنها هیچگونه محدودیتی نخواهند داشت.
شما میتوانید برای خرید تلفن ابری به سایت سامانه پیام کوتاه پیام رسون مراجعه کنید .