این روزها خریدهای اینترنتی بسیار افزایش پیدا کرده است و تنها فروشگاه هایی به موفقت رسیده اند و توانسته اند بیشترین مشتری را جذب کسب و کار خود کنند که اصلاعات کافی را با جزئیات ریز کالای خود، به کاربر اطلاع داده باشند. معمولا فروشگاه های اینترنتی این اطلاع رسانی را با استفاده از ارسال پیامک انجام میدهند.
در این مقاله می خواهیم به توضیح این نمونه اطلاع رسانی بپردازیم پس اگر میخواهید با ریز جزئیات آن آشنا شوید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه شیراز همراه باشید.
وب سرویس پیامک چیست؟
امروزه فروشگاه های بسیاری نظیر دیجی کالا، بسیاری از خدمات سایت و اپلیکیشن خود را از طریق ارسال پیامک انجام میدهند، خدماتی نظیر ارسال پیامک کد تأیید، رسید خرید، ثبت سفارش، ارسال لینک نصب نرم افزار و ....که تمامی این خدمات را با استفاده از خرید پنل پیامک انجام می دهند.
اما این خدمات فقط با خرید پنل پیامک امکان پذیر نیست بلکه با استفاده از وب سرویس است که این فرایند اطلاع رسانی انجام می شود. در واقع وب سرویس ها این امکان را به سایت ها و اپلیکیشن ها می دهد تا به پنل پیامک متصل شود و از طریق api های ارسال پیامک، عملیات ارسال پیامک به صورت خودکار را انجام دهند.
نکته : استفاده از api و وب سرویس پیامک در پیام رسون رایگان است و برای استفاده از آن فقط باید اقدام به خرید پنل پیامک از سامانه پیامک شیراز کنید.
نحوه کار با وب سرویس پیامک؟
اگر در کد نویسی تجربه و دانش داشته باشید خیلی راحت میتوانید نحوه کار با وب سرویس را یاد بگیرید و آن را انجام دهید. در واقع اگر بخواهیم به زبانی ساده کار با وب سرویس را توضیح دهیم، اینگونه میتوان گفت که وقتی کاربری وارد سایت شما می شود باید برای ثبت نام یک سری اطلاعات شخصی مانند اسم و فامیل و شماره همراه را وارد کند، این اطلاعات به صورت خودکار در وب سرویس ذخیره می شود و بعد از آن بر اساس کدهای دستوری که در وب سرویس تعریف شده است تمامی ارسال پیامک ها به صورت خودکار به شماره کاربر ارسال می شود.
این مسیر نیاز به دانش در کد نویسی دارد با این حال اگر در آن تجربه نداشته باشید می توانید از سامانه های پیامکی مانند سامانه پیام کوتاه شیراز کمک بگیرید و کد نویسی های مورد نیازتان در وب سرویس را به تیم باتجربه سامانه پیام کوتاه شیراز بسپارید و تنها کاری که نیاز است شما انجام دهید این است که اقدام به خرید پنل پیام کوتاه از نمایندگی سامانه پیام کوتاه کنید.
متدهای وب سرویس پیامک چیست؟
متد های وب سرویس همان کدهایی هستند که این امکان را به شما می دهند تا از انواع ارسال پیامک به صورت خودکار استفاده کنید. شما پس از اینکه پنل پیامک خود را از پیام رسون خریداری کردید و آن را فعال کردید اقدام به اتصال وب سرویس به پنل پیامک کنید و بعد از آن هر تغییری را که نیاز دارید در وب سرویس خود اعمال کنید.
در زیر به چند نمونه از متدهای وب سرویس ارسال پیامک اشاره شده است. شما با داشتن وب سرویس می توانید هر کدام را که خواستید فعال یا غیرفعال کنید.
متد get Messages ( دریافت پیامک های دریافتی)
متد get credti (دریافت میزان اعتبار)
متد get sms price (دریافت تعرفه ارسال)
متد get Inbox count ( دریافت تعداد پیامک دریافتی)
متد send sms ( ارسال پیامک به چند گیرنده)
متد send with domain (ارسال پیامک با دامنه)
متد sendby base number (ارسال پیامک با متن پیش فرض از خط خدماتی)
متد get deliveries (دریافت وضعیت ارسال)
متد های بالا زیرشاخههای متد ارسالپیامک بودند.
در واقع هر یک از متد های زیر هم به زیر شاخه های زیادی تقسیم میشوند از جمله متدهای وب سرویس دریافت، متد سرویس ارسال پیامک انبوه، متد وب سرویس دفترچه تلفن، متد وب سرویس زمان بندی پیامک، متد وب سرویس پیامک صوتی، متد وب سرویس کاربران و متد وب تیکت . هر کدام ازاین موارد نیز ، به زیر شاخه های مختلفی تقسیم می شوند که شما بر اساس نیاز تان می توانید آن را تغییر دهید.
برای اطلاع از تمامی زیرشاخه های متد های بالا می توانید اقدام به خرید پنل پیامک کرده و پس از وصل کردن وب سرویس به پنل پیامک، از تمامی زیر شاخه ها با تمام جزئیات آن اطلاعات کسب کنید.
جهت خرید پنل پیامک می توانید به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز مراجعه کنید و از آنجا اقدام به خرید پنل پیامک کنید و در صورت تمایل میتوانید از مشاوره رایگان پیام رسون هم استفاده نمایید. کافیست با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در تیم پیام رسون شما را بیشتر راهنمایی کند.
09172172039