پویش تبلیغاتی با پنل اس ام اس
متن از پنل اس ام اس شیراز
در مدیریت تبلیغات ، مجموعه عملیات برنامهریزی شده ، برای تبلیغ کردن یک مؤسسه یا کالاهای آن را ، کارزار تبلیغاتی یا پویش تبلیغاتی میگویند.کارزار تبلیغاتی توسط ، سرویس پیام رسون و با پنل اس ام اس و پنل پیامک ، تدوین و اجرا میشود و در واقع ، سازمان بندی داخلی دفتر تبلیغاتی برای اجرای برنامه تبلیغاتی است.کارزارهای تبلیغاتی به صورت ماهانه ، فصلی ، سالیانه یا مقطعی توسط تبلیغاتچیها ، مدیران تبلیغات یا شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی اجرا میگردد.
در اجرای یک کارزار تبلیغاتی ، کلیه پیامها با یکسری اقدامات خاص ، شروع میشوند و با ابزاری متفاوت روایت همان مطلب هستند و تا انتهای کمپین تنها بر روی همان شعار اولیه تأکید دارند.
در الگوی سیستمی مدیریت تبلیغات ، برنامه تبلیغاتی ، عنصر نیست ، بلکه خروجی عنصر دفتر تبلیغاتی است. کمپین تبلیغاتی ، برخلاف باور بسیاری ، الزامی به چند وجهی بودن ندارد ، در حقیقت کمپینهای تبلیغاتی میتوانند تنها در بستر آنلاین اجرایی شوند و یا به صورت کامل بر بسترهای آفلاین باشند. هر کمپین تبلیغاتی برای معرفی ، افزایش فروش و یا تغییر نگاه کاربران نسبت به یک محصول یا خدمت طراحی میشود و پیش و پس از اجرای آن میبایست میزان تأثیرگذاری آن را ارزیابی نمود.
هر برنامه تبلیغاتی ، بسته به اوضاع و نوع بازار و مخاطبان تبلیغات ممکن است ، به روش مخصوص به خود انجام شود. اما بهطور کلی ، براساس الگو سازی سیستمی و تعریف دفتر تبلیغاتی ، در همه برنامه تبلیغاتیها مراحل کم وبیش مشابهی طی میشوند ، که عبارتند از :
۱* ارزیابی «بازار»
در این مرحله ،مشخص میشود بازار یا مشتریان ، کالای عرضه شدنی چه خصوصیاتی دارد ، عکسالعمل رقبای تبلیغاتی با مشاهده و آگاهی از برنامه تبلیغاتی چگونه پیشبینی میشود ، «سهم از بازار» فعلی آگهی دهنده چقدر است و چه عواملی را میتوان به عنوان عوامل بزرگ و کوچک فهرست کرد ، که در تعیین استراتژی ارزیابی بازار کاربرد داشته باشد.
۲* تعیین «هدفهای تبلیغات»
در آن وظایف هر یک از قسمتهای «دفتر تبلیغاتی» طرحریزی میشود ، مثلاً «سهم از بازار» مطلوب و مورد درخواست آگهی دهنده چقدر است؟
۳* محاسبات و تعیین «بودجه تبلیغات»
با توجه به مراحل قبلی تعیین میگردد ، که چه بودجهای برای تبلیغات ، بازدهی بیشینه ایجاد میکند .
۴* طرحریزی «گروه خلاقیت»
کار گروه خلاقیت ، تدوین برنامه است ، مهمترین اشتباه ، در این مرحله انجام میشود و اشتباه در این مرحله ممکن است ، منجر به بدهکار شدن و ورشکست شدن گردد.
۵* طرحریزی رسانه ها” یا انتخاب رسانه
در این مرحله به دقت مشخص میشود ، که با توجه به دادههای چهار مرحله قبل ، از چه رسانههایی و چه مقدار «فضا» و «زمان» ، و چند نوبت تکرار باید استفاده شود.
۶* طرحریزی گروه «طراحی نسخه»
در این مرحله ، شرح وظایف و برنامه کار طراحان هنری نسخه تعیین میگردد.
۷* آزمایش و بازبینی پیش از انتشار نسخه
در این مرحله از شیوههای مختلف «نظرسنجی» استفاده میشود ، تا مشخص گردد که آیا از نسخهها استقبال خواهد شد؟ استقبال چگونه خواهد بود؟ همچنین در این مرحله ، ممکن است برخی از امور ، به مراحل قبلی بازگردانده و از نو اجرا شوند.
۸* طرحریزی برای «گروه تولید»
در این مرحله ، نسخهها و دستورالعلها ، به گروه تولید داده میشود تا متون چاپ ، برنامههای رادیویی و تلویزیونی ، آگهیهای خیابانی ، آگهیهای پستی و غیره تولید یا به اجرا گذاشته شوند. ممکن است امور اجرایی ای ، مرحله خارج از مؤسسه انجام شود که احتمالاً هیچ تخصصی در تبلیغات ندارند.
۹* پس از اجرای مراحل قبلی ، کار به پایان نمیرسد و بسته به نوع قرارداد ، برای برنامه تبلیغاتی ممکن است اموری همچون نظارت ، تصحیح خطاها ، گسترش دادن برنامه تبلیغاتی ، مقابله با برنامه تبلیغاتی رقبای تازه و غیره انجام شود، به پژوهش تبلیغات نگاه کنید.
در کلیه مراحل برنامه تبلیغاتی ، یک گروه به نام گروه هماهنگی ، امور مربوط به مدیریت کلی و هماهنگ سازی گروههای مختلف را به عهده دارد. همچنین ، گروه یا شخصی ، امور پاسخگویی به ارباب رجوع را به عهده دارد ، که ممکن است در کار گروههای دیگر نیز تأثیر داشته باشد.
۱۰* شاید یکی از علتهای اصلی موفق نبودن در کارزارهای تبلیغاتی ، عدم راه اندازی درست کمپین های تبلغاتی است ، این کمیپن ها میتواند ، در شبکههای اجتماعی پر طرافدار و با شناخت درخواست بازار ، صورت پذیرد.
برای مشاوره رایگان ، باما تماس بگیرید .
شرکت تک رایان سپهر خاورمیانه
07137325725***09164900129