سامانه پیامک پیام رسون

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران

اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید، نه تنها مزاحم مشتری نیستید، بلکه برای او مفید هم خواهید بود. مطالب وبگاه ما را دنبال کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

هم اکنون، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 90000091 (شماره رایگان)

چگونه یک هویت تجاری قوی برای کسب و کارمان بسازیم ؟

1403-07-24 20:28:45 17 0 0

برند فقط یک نام یا لوگو نیست؛ بلکه هویتی است که به کسب‌وکار ارزش می‌بخشد و ارتباطی احساسی با مخاطبان ایجاد می‌کند. ایجاد یک هویت قوی برای برند، باعث تمایز از رقبا، افزایش وفاداری مشتریان و رشد پایدار کسب‌وکار می‌شود. 

اگر شما هم کسب و کاری دارید و برای پیشرفت آن تحقیق میکنید و در سرچ گوگل با نمونه جمله های بالا مواجه میشوید و هنوز نمیدانید که باید چه راهی را پیش بگیرید تا یک هویت قوی برای کسب و کارتان ایجاد کنید ، لطفا تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید و برای یک بار جانی تازه به کسب و کارتان بدهید . 

 

 

 

مفهوم هویت تجاری : 

هویت تجاری نحوه ارتباط یک شرکت یا سازمان با مردم به ویژه بازار هدف است. این بیانیه بصری شرکت شما است، ترکیبی از طرح‌های رنگی، طرح‌ها، کلمات و برچسب‌هایی که برای ارتباط با فلسفه کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید. اما هویت تجاری با تصویر یک کسب و کار یکی نیست. بر اساس فرهنگ لغت تجاری، تصویر یک شرکت می تواند مثبت، منفی یا خنثی باشد، اما یک هویت قوی یا ضعیف و کمابیش دائمی است مگر اینکه عمداً تغییر کند. هویت تجاری قوی به سازمان کمک می‌کند تا خود را از رقبای خود متمایز کند و شخصیتی را حفظ کند که مردم به راحتی بتوانند برند شخصی را با آن مرتبط کنند.

تعریف اصلی مفهوم هویت تجاری در دنیای کسب و کار، شناخت یک شرکت خاص توسط کاربران نهایی است و بنابراین تمام فعالیت هایی که یک شرکت برای ایجاد هویت منحصر به فرد با هدف شناسایی توسط کاربران نهایی به عنوان یک برند تعیین می کند، انجام می دهد. در واقع می توان آزادانه بیان کرد که هویت تجاری یک شرکت خاص همان کارت شناسایی یا CV برای یک فرد است.

 

 

 

چگونه یک هویت تجاری ایجاد کنیم :
 

حداقل شش عنصر اساسی،  هویت تجاری را تشکیل می‌دهند:

1- نام تجاری منحصر به فرد و به یاد ماندنی
2- چشم انداز و بیانیه ماموریت
3- علامت تجاری
4- بیانیه های مرتبط و موقعیت یابی
5- لوگو و شعار قابل تشخیص و خاطره انگیز
6- موضوع ثابت در سربرگ، کارت ویزیت، تبلیغات و مواد بازاریابی
مطمئن شوید که عناصر شما منحصر به فرد هستند. نام و آرم‌های خود را در صنعت و صنایع مرتبط جستجو کنید. حتی اگر نامی مشابه باشد، ممکن است مشکل ساز باشد. برای اطمینان از اینکه عناصر انتخابی شما با بازار هدف شما صحبت می کنند، ابتدا بفهمید که بازار هدف شما چه کسی است و چگونه می خواهید خود را در خدمت به آنها قرار دهید. وقتی در مورد عناصر هویت کسب و کار خود تصمیم گرفتید، وقت آن است که آنها را به رخ بکشید. 

 

 

گام های انتخاب هویت تجاری برای کسب و کار:


- گام اول: انتخاب نامی منحصر به فرد و بسیار مفید و کوتاه
در گام اول نامی منحصر به فرد و خاص با اصول صنفی برای کسب و کار خود انتخاب کنید و در جریان باشید که این نام باید در بازار کار و رقبای شما همانند نباشد یا مشابه نباشد .

 

- گام دوم: حداکثر سه رنگ انتخاب کنید
رنگ ها نقش بسیار اساسی در ارتباط دیداری دارند که در پرچم کشور ها و حتی نوع چیدمانشان می توان دید. و از زاویه ی دیگر در جریان هستید که هر شخصیتی دارای پوشش و رنگ خاصی است، کسب و کار ها هم مانند شخصیت ها جهت رابطه با جامعه جهانی و مخاطبان خود برای انتقال پیام نیاز به رنگ سازمانی خاص هستند.

 

- گام سوم: چهره ی کسب و کارتان را تصور کنید
در گام سوم وقتی برای مشتری کسب و کارتان را معرفی می کنید دوست دارید تصویر چهره ی کسب و کارتان باشید و دوست دارید در دنیای تجارت و کسب و کار چه نمایی به خود نشان دهد ، همان را به تصویر بکشید . 

 

- گام چهارم: یک کنفرانس برای  معرفی کسب و کار خود تنظیم کنید
در گام چهارم یک کنفرانس بسیار ساده و مفید در جهت معرفی کسب و کار خودتون همراه با خدمات و محصولاتی که ارائه میدهید را تنظیم کنید. در جریان باشید که این کنفرانس باید با مخاطبان هدفمند شما صحبت کند و در آن لحنی ساده و گویا میتواند بیانگر کسب و کار شما باشد . 

 

 

پیام رسون


 

برچسب ها: