سامانه پیامک پیام رسون

پیشرفته ترین سامانه پیام کوتاه در ایران

اگر با روش های درست به بازاریابی پیامکی بپردازید، نه تنها مزاحم مشتری نیستید، بلکه برای او مفید هم خواهید بود. مطالب وبگاه ما را دنبال کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

هم اکنون، برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 90000091 (شماره رایگان)

آشنایی با بازاریابی دهان به دهان

1401-01-29 15:54:50 1007 0 0

انتقال دهان به دهان پدیده ی جدیدی در تبلیغات و بازاریابی محسوب نمی‌شود چراکه در زمانی که اینترنت و بازاریابی دیگر وجود نداشت ، اصل بازاریابی از طریق دهان به دهان انجام می‌شد و در حال حاضر دنیای دیجیتال و ابزارهای آن فقط و فقط مکانیزم هایی را که از قبل وجود داشته را تقویت کرده است .
در این مقاله با نمایندگی سامانه پیام کوتاه پیام رسون همراه باشید تا با قدیمی ترین روش بازاریابی بیشتر آشنا شوید .

 

 

بازاریابی دهان به دهان چیست؟
امروزه بسیاری از کسب‌وکارها در سراسر دنیا برای جلب مخاطب‌های جدیدشان به‌صورت میلیاردی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ درحالی‌که پتانسیل‌های بازاریابی مشتری‌های فعلی‌شان را در نظر نمی‌گیرند. قدرت پیشنهادهای دهان به دهان بیش‌ازاندازه است؛ و هنگامی‌که راه‌های مختلفی برای تقویت پایگاه مشتریان فعلی وجود دارد، هیچ‌کدام به‌اندازه‌ی بازاریابی دهان به دهان مؤثر و قوی نیستند.

بازاریابی دهان به دهان دقیقاً همان چیزی است که در طول روز با آن روبرو هستیم .

 قطعاً شما بارها چیزی به چشمتان خورده است، و دوست دارید آن را با دوستتان در میان بگذارید. بازاریابی دهان به دهان همین کار را می‌کند، اما دقیق‌تر، منسجم‌تر و قابل قبول‌تر . بازاریابی دهان به دهان در لیست تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی محسوب می‌شود .

 

بازاریابی دهان به دهان  سنتی و مدرن : 

بازاریابی دهان به دهان نیز به دو صورت سنتی و مدرن اجرا میشود : 


1- بازاریابی دهان به دهان سنتی: این روش از بازاریابی در گذشته اعمال می‌شد، افراد با یکدیگر وارد صحبت می‌شدند و گفتگوهای حضوری به صورت دهان به دهان شکل می‌گرفت. این روش تا حد زیادی سنتی محسوب می‌شد. شرکت‌های مختلف نیز از افرادی به عنوان مشاور استفاده می‌کردند، تا اطلاعات مورد نظر برای مشتری شفاف سازی شود. در بازاریابی  به صورت سنتی قرار است، اطلاعات از یک نفر به نفر دیگر با محوریت پیشنهاد منتقل شود.

 

2- بازاریابی دهان به دهان مدرن: امروزه رویکرد بازاریابی دهان به دهان فرق کرده است، اینترنت پا به میدان گذاشته است و اطلاعات مربوط به محصول و شرکت‌های مختلف، حالا می‌تواند بدون گفتگوی حضوری به سادگی منتقل شود. مثلاً شبکه‌های اجتماعی در انتشار اطلاعات کمک می‌کنند، محصولات در شبکه‌های اجتماعی به تایید یک شرکت می‌رسند. شرایط اشتراک گذاری برای لینک‌های مختلف فراهم می‌شود و همه این موارد تاثیرگذار هستند. در بازاریابی دهان به دهان مدرن، یک سری اقدامات برنامه ریزی شده صورت می‌گیرد که منجر به رضایت یک فرد از برند یا  محصول می‌شود. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام یکی از روش‌های مدرن بازاریابی دهان به دهان است که امروزه طرفداران زیادی دارد.

 

 

تعریف های جامع از بازاریابی دهان به دهان: 

اگر بخواهیم خیلی کلی و مختصر و مفید از بازاریابی دهان به دهان یک تعریف جامع داشته باشیم ، میتوانیم به دو صورت آن را بازگو کنیم 

۱_ به مردم دلیلی بدهید تا درباره محصول شما صحبت کنند .
۲_ کاری کنید تا این گفت و گو راحت تر اتفاق بیفتد .

 

انواع بازاریابی دهان به دهان: 

بازاریابی دهان به دهان به دو دسته طبیعی و تقویتی تقسیم می‌شود که در زیر به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

 

طبیعی : در بسیاری از موارد، بازاریابی دهان به دهان هیچ ربطی به خود بازاریابی ندارد؛ بلکه درباره‌ی ارائه‌ی خدمات عالی به مشتریان است که باعث می‌شود مردم تمایل پیدا کنند نزد دوستان‌شان درباره‌ی شما صحبت کنند. یا اینکه درباره‌ی محصولات فوق‌العاده‌ای است که مردم نمی‌توانند برای نشان دادن آن‌ها به دیگران، مقاومت از خودشان نشان دهند . 

 

تقویتی : گفتگوهایی که با یک سری اقدامات عمدی آغاز می‌شود تا مردم را به صحبت کردن وادار کند . 

 

پیام رسون :

در این مقاله که توسط تیم تحریره پیام رسون به ثبت رسیده است ، تلاش کردیم تا شما را با قدیمی ترین روش بازاریابی آشنا کنیم . 

جالب است بدانید که یکی از مواردی که باعث شده سامانه پیام کوتاه شیراز به عنوان بهترین سامانه پیام کوتاه شناخته شود همین بازاریابی دهان به دهان بوده و توانسته با ارائه بهترین پنل پیامک به مشتریان خود ، خیلی ناخواسته از قدیمی ترین روش بازاریابی برای خود مشتری جذب کند . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

 

برچسب ها: