در سری مقالات آموزش سئو 1و2و3و4 که در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز به ثبت رسیده به طور کامل موارد مرتبط با سئو را آموزش داده ایم
اما سئو فقط مختص کلمات کلیدی نیست بلکه شامل تصویر هم میشود سئو تصویر شامل فعالیتهایی است که منجر به کسب رتبه برای تصاویر در موتورهای جستجو میگردد. همانند صفحات سایت، موتورهای جستجو تلاش میکنند تا متوجه ماهیت تصاویر شوند. برای اینکه تصاویر سایتتان رتبههای بالاتری کسب کنند باید هر کاری میتوانید بکنید تا به موتورهای جستجو درک مناسبی از تصاویر استفاده شده در سایت را ارائه دهید. در این مقاله میخواهیم شما را با تمامی جزئیات سئو تصاویر آشنا کنیم پس پیشنهاد میکنم تا پایان با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .
چرا باید به سئو تصاویر اهمیت داد؟:
دو دلیل برای اهمیت Image SEO مطرح است:
1- تصاویر میتوانند حجم زیادی ورودی و ترافیک برای سایت ایجاد کنند. مخصوصا که گوگل گزینه “View image” را حذف کرده است، کاربران علاقه بیشتری دارند به سایت منبع عکس مراجعه کنند.
2- زمانی که به سئو تصاویر اهمیت میدهید، به صورت خودکار صفحهای که روی آن کار میکنیم را برای کسانی که قصد بررسی سریع مطلب را دارند بهینه میکنیم.
شاید از خودتان بپرسید که “آیا با کار کردن روی سئو تصاویر میتوانم ورودی زیادی برای وبسایتم بیاورم؟”
این مورد کاملا به کسبوکار شما بستگی دارد. برای برخی از وبسایتها تصاویر اهمیت بیشتری دارند. هرچند که مخاطب احتمالا به دنبال رفع مشکل خود با استفاده از تصویر نیست. موتورهای جستجو این مورد را به خوبی میدانند، بنابراین معمولا به جای تصویر، لینک مقاله را در موتورهای جستجو نمایش میدهند.
چه چیز بر کسب رتبه تصاویر تاثیر میگذارد؟:
در این بخش از مقاله سامانه پیامکی پیام رسون لیستی از مواردی که به کسب رتبه تصاویر کمک میکند را مشاهده میکنید
1- قابلیت دیده شدن (Discoverability)، قابلیت خزش (Crawlability) و قابلیت ایندکس شدن (Indexability):
شاید بگویید این امری طبیعی است و نباید در این بخش به آن پرداخت؛ اما اکثر افراد در این باره اشتباه میکنند. مطمئن شوید که موتورهای جستجو میتوانند تصاویر شما را پیدا کنند و پس از خزش آنها را ایندکس کنند.
2- آتوریتی صفحهای که تصاویر در آن درج شدهاند:
اگر تصاویر را در سایت مپ (نقشه سایت) قرار دهید، موتورهای جستجو راحتتر میتوانند به آنها دست پیدا کنند و بر اساس اهمیت اقدام به ایندکس کردن آنها کنند.
حتی میتوان یک نقشه سایت جداگانه برای تصاویر آماده کرد و به صورت جداگانه آن را مدیریت کرد. هر دو روش مناسب هستند اما اگر سایتی با هزاران تصویر وجود داشته باشد، بهتر است که سایت مپ جداگانهای برای تصاویر آماده کند؛ زیرا قدرت تحلیل و بررسی اینکه کدام تصاویر ایندکس شوند را میدهد.
3- تناسب موضوع صفحه با تصویر:
موضوع صفحهای که در آن تصاویر قرار دارند تاثیر زیادی در کسب رتبه دارد. به عنوان مثال در تصاویر مقاله ۲۰۰۰ کلمهای درباره بازاریابی B2B، تصاویر این صفحه با توجه به محتوایی که در آن قرار دارد شانس زیادی برای کسب رتبه درباره بازاریابی B2B دارند.
4- محبوبیت تصویر:
میزان استفاده از یک تصویر نیز توسط موتورهای جستجو مدنظر قرار داده میشود. اگر یک تصویر به دفعات استفاده میشود، حتما دارای اهمیت و محبوبیت است و باید جایگاه مناسبی کسب کند.
مثلا اگر یک تصویر از سایتی معروف همانند ویکیپدیا را در بخش تصاویر گوگل جستجو کنید خواهید دید در سایتهای زیادی استفاده شده است. این موضوع حتی با وجود متفاوت بودن سایز، فرمت و… اتفاق میافتد. گوگل تشخصی میدهد این همان تصویر است.
5- تصاویری که مرتبط هستند:
استفاده از تصاویر مرتبط با یک موضوع در مقاله میتواند به کسب رتبه هر کدام از تصاویر کمک میکند. این کار به قدرت بخشیدن به صفحه و تصاویر کمک شایانی میکند.
6- کپشن تصاویر:
متونی که نزدیک تصویر نوشته میشوند از نگاه موتورهای جستجو به موضوع عکس اشاره میکنند و کاربران نیز با استفاده از آنها میتوانند درک بهتری از متن به دست آورند.
7- سرعت لود تصویر:
سرعت وبسایت یکی از عوامل مهم در کسب رتبه برای موتورهای جستجو است. بنابراین باید توجه داشت که تصاویر نیز باید سریع لود شوند. همچنین در نظر داشته باشید که تصاویر نیز همانند صفحات از بودجه خزش شما استفاده میکنند.
برای اینکه مطمئن شوید تصاویر سریع لود میشوند
-از فرمت مناسب استفاده کنید
-سایز مناسب را به کار ببرید
-تصاویر را فشرده کنید
در این مقاله به تفصیل درباره سئو تصاویر صحبت کردیم و نکات مهم برای بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو را توضیح دادیم.
با توجه به اهمیت سئو و تاثیر محتوا بر آن، بیشتر کسب و کارهای اینترنتی توجه ویژهای به تولید محتوای اختصاصی و باکیفیت داشتهاند ولی هنوز بیشتر فعالان این حوزه تمرکز خود را بر روی متن گذاشته و زمان کمی برای طراحی تصاویر اختصاصی و هدفمند صرف میکنند. توجه به این خلاء محتوایی و تمرکز بر انتشار تصاویر اختصاصی و ارزشمند میتواند برگ برندهی ما در این رقابت باشد.
این نکته را یادمان باشد که تعداد تصاویر، کیفیت مقاله را تعیین نمیکند. توجه به ماهیت محتوا، انتقال پیام به کاربر و ایجاد ارتباط معنایی با محتوا مهمترین مواردی هستند که در انتخاب تصاویر یک مقاله باید در نظر بگیریم.
پیشنهاد میکنم به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز سر بزنید و مقالات مختلف را بررسی کنید و ببینید چرا تمامی مقاله های نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون در رتبههای اول موتورهای جستجو قرار گرفته اند .
جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید .