پنل اس ام اس و اهمیت محتوا
متن از پنل اس ام اس شیراز
محتوا یعنی وجود ، یعنی هستی . اما این تعریف دردی از کسی دوا نمیکند ، چون بیش از حد فلسفی است. منظور این است که ، باید کمی کاربردی تر آن را بیان کنیم و این چیزی است که ، کاربران این انتظار را دارند. پنل اس ام اس و پنل پیامک ، یک تعریف جامع و کاربردی از محتوا را با شما به اشتراک میگذارد .
تعریف محتوا از منظر رسانه ، وب و ارتباطات
هر چیزی که پیام ، خبر ، احساس ، و نظایر آن را به دیگران منتقل کند محتواست. محتوا میتواند متن، تصویر، ویدیو، صدا باشد. هر کدام از ساختارهای چهارگانه فوق، دارای زیر مجموعههایی هستند.
یک نکته مهم : به نظر میرسد ، رنگ سازمانی یک شرکت ، شیوه خوش آمدگویی منشی یک شرکت به مراجعه کنندگان ، آهنگی که در آسانسور ساختمان شرکت پخش میشود ، پوشش و لباس کارکنان ، عطری که در فضای شرکت مورد استفاده قرار میگیرد و بسیاری از گونههای متفاوت ، اما بسیار مهم از محتوا به شمار بیاوریم.
هنگامی که در فرآیندهای تولید و انتشار اطلاعات ، در حوزه رسانه ، صحبت از محتوا به میان بیاید ، منظور این است که ، اطلاعات مبادله شده چه ارزشی را در زمینههای مختلف ، برای کاربر نهایی یا مخاطب ایجاد خواهد کرد. محتوا را میتوان توسط انواع رسانههایی همچون متن ، تصویر ، صوت ، ویدئو ، اینترنت ، تلویزیون یا حتی تئاتری که به صورت زنده اجرا میشود ، منتقل کرد. از لغت محتوا برای شناسایی و معرفی قالبهای مختلفی که اطلاعات به خود میگیرد ، استفاده میشود و به محتوا به عنوان مؤلفه تغییرپذیری از رسانه که به آن ارزش افزوده میدهد ، نگاه میشود.
از آنجا که واژه «محتوا» در حوزه رسانه و تبلیغات و بازاریابی ، بهطور فزآینده و گستردهای استفاده میشود ، عموم مردم از این واژه ، کمتر استفاده میکنند و اشتیاقی به کاربرد آن ، در مکالمات روزمره خود ندارند ؛ بنابراین ، تنها گروهی خاص که به مفاهیم بازاریابی و رسانه آشنا هستن ، این واژه را ، آن هم به ندرت ، به کار میبرند. برخی افراد خبره درحوزه محتوا و رسانه ، بر این باورند که استفاده از این لغت ، فهم مطلب را دشوار و درک مفاهیم را پیچیده کرده و انتقال اطلاعات را برای نویسنده مشکل میکند.
ارزش محتوا
مؤلف یا ناشری که برای اولین بار ، اطلاعاتی را تولید و منتشر میکند ، ممکن است در قبال ارزش موجود در تمام محتوای مطلب ، مسئولیت نداشته باشد ؛ ممکن است بخشی از یک مقاله یا یک خبر ، نقل قولی از یک فرد ، کتاب یا وبسایت دیگر یا حتی برداشتی آزاد از نتایج یک تحقیق باشد. در اینصورت ، ارزش محتوای مقاله اقتباسی ، ممکن است بسیار متفاوت با ارزش محتوای مقاله اصلی باشد. به این معنا که ممکن است ، مقاله اصلی معتبر باشد ، اما مقاله اقتباسی از اعتبار کافی برخوردار نباشد ، یا بالعکس بنابراین ، اگر محتوای منبع اصلی نادرست باشد ، از لحاظ حقوقی نمیتوان نویسنده مقاله اقتباسی را به دلیل رجوع به مقالهای که اشتباه است ، بازخواست کرد.
این امکان برای همه وجود دارد که ، نتایج مدنظر خود را از محتوا بگیرند و ارزشهای جدیدی ، بر پایه اطلاعات درون محتوای ارائه شده، ایجاد کنند که به فکر مالک اصلی محتوا نمیرسیده است ، این رخداد را نوآوری مینامد.
نوآوری ، فرد را قادر میسازد که با پردازش اطلاعات، به شیوهای متفاوت یا حتی خلق مفاهیم جدید ، محتوای تازهای ایجاد کرده و مرزهای دانش را گسترش دهد.
لازم نیست همیشه ، تمام اطلاعاتی که در محتوا قرار دارد ، خلاقانه تولید شده باشد یا تغییری نوآورانه داشته باشد. با توجه به پیشرفتهای فناورانهای همچون ، تلفنهای همراه هوشمند که در اختیار میلیونها نفر در سراسر جهان قرار دارند ، یا سنسورهای هوشمندی که به صورت خودکار ، اتفاقات پیرامون خود را ذخیره و بازنشر میکنند ، اطلاعات در کسری از ثانیه ، در گسترهای عظیم منتقل میشوند و ممکن است به نظر برسد محتوا جدید دائماً در حال تولید است. وبسایت ، یوتیوب یا شبکه اجتماعی فیسبوک ، بهترین نمونه از رسانهها و فناوریهای اطلاعاتی جدیدی هستند ، که امکان بازنشر محتوا را توسعه داده و سرعت بخشیدهاند.
با ما ، بهترین ها را تجربه کنید .
شرکت تک رایان سپهرخاورمیانه
09164900129***07137325725