شاید برایتان پیش آمده باشد که از یک رستوران خرید کنید و به شما بگویند: «فاکتور را نگه دارید و دور نیندازید. به ازاء هر ده فاکتور، یک وعده مهمان رستوران هستید.»
یا اینکه بعد از خرید شال و روسری از فروشگاه، یک کارت به شما بدهند و بگویند این کارت، با مبلغ X (مثلاً ۱۰٪ خریدتان) شارژ شده است و میتوانید در خریدهای بعدی از آن استفاده کنید.
یا هنگام خرید لباس، کارتی به شما بدهند و بگویند شما الان عضو برنزی باشگاه مشتریان ما هستید. این کارت را در خریدهای بعدی همراه داشته باشید تا تخفیفها و امتیازهای بیشتری به شما تعلق گیرد.
همهی اینها کارهایی هستند که فروشنده قصد دارد مشتری خود را وفادار کنند. به بیان دیگر، فروشندگان و صاحبان مشاغل آزاد با طراحی این برنامهها ، امیدوارند که شما ترغیب شوید که تعداد و حجم خرید خود را افزایش دهید.
در این مقاله میخواهیم یک پیشنهاد ویژه برای وفادار کردن مشتری به مشاغل آزاد بدهیم پس تا پایان با نمایندگی پنل پیامک پیام رسون همراه باشید .
باشگاه مشتریان چیست و تاثیری در وفاداری مشتری دارد؟
این روزها اصطلاح باشگاه مشتریان (Customer Club) را بیشتر از برنامه برای وفاداری مشتری میشنویم. به همین علت، شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که این دو، چه تفاوتی با هم دارند.
اصطلاح وفاداری مشتری بسیار کلی است و هر نوع تلاش و حرکتی برای وفادار کردن مشتریان را شامل میشود اما باشگاه مشتریان، یک نوع برنامه و یکی از همین تلاش ها برای وفادار کردن مشتری است.
ویژگی باشگاه مشتریان در این است که به کارهای ساده مثل تخفیف برای خرید و یا شارژ کردن کارت محدود نمیشود و واقعاً میکوشد رابطهای عمیق، عاطفی و دو طرفه میان مشتری و کسب و کار برقرار کند.
با توجه به اینکه باشگاه مشتریان، با هدف پرورش رابطه شکل میگیرد، امکانات و فرصتهایی هم که برای اعضای باشگاه مشتریان در نظر گرفته میشود، معمولاً افق بلندمدت را مدنظر میدهند. در زیر از چند نمونه خدماتی که ممکن است در باشگاه مشتریان ارائه شود اشاره کرده ایم :
1- دعوت از مشتریان برای مراسمهای مختلف
2- ارسال مجله یا خبرنامه برای مشتریان
3- خدمات ویژه به آنها هنگام حضور در فروشگاه
4- اطلاعرسانی دربارهی فروشهای ویژه، محصولات جدید، تخفیفها و موارد مشابه
5- شرایط بهتر برای پرداخت (مثلاً امکان پرداخت قسطی)
6- در نظر گرفتن شعبه یا فروشگاه ویژه برای اعضای باشگاه مشتریان
این نکته را باید در نظر بگیرید که در باشگاه مشتریان، پروفایل (شناسنامه) مشتری هم به شکل کاملتر و دقیقتر گردآوری میشود. منظور از شناسنامهی مشتری، صرفاً ثبت مشخصاتی مثل شغل و تحصیلات و تاریخ تولد نیست (اگر چه اینها هم مهم هستند). بلکه ثبت ترجیحات، علاقهمندیها، سلیقه، تاریخچهی خرید و هر آن چیزی است که میتواند در آینده، در تصمیمهای استراتژیک کسب و کار، مورد استفاده قرار گیرد.
باشگاه مشتری یک بازاریابی عاطفی و رابطه ای :
برای درک اهمیت باشگاه مشتریان و سایر برنامه برای وفاداری مشتری، بسیار مهم است که بازاریابی رابطه ای را درک کرده باشید. مقصود از بازاریابی رابطهای این است که در دنیای امروز، با همهی پیچیدگیها، ابهامها و رقابتهایی که در آن وجود دارد، یک کسب و کار نمیتواند همه چیز را در رسیدن به اهداف مالی خلاصه کند. بلکه باید رابطهای عمیقتر با مشتری بسازد.
رابطهای که رضایت مشتری را افزایش داده؛ مشتری را در بلندمدت حفظ کند؛ و انگیزهی او را برای رفتن نزد رقبا کاهش دهد.
همهی کارتهایی که به عنوان «عضو باشگاه مشتریان» به شما داده میشود؛ تمام امتیازهایی که نرمافزارها در حساب کاربری شما ذخیره میکنند؛ تک تک فرمها و فاکتورها و ژتونهایی که شما را به نگهداریشان تشویق میکنند؛ و تمام پلنها بر پایهی همین برنامه ریزی، شکل گرفته است .
اگر رابطه با مشتری را جدی نگیرید و برنامههای وفاداری مشتری را صرفاً ابزاری برای فروش بیشتر و رسیدن به اهداف مالی بدانید، عملاً از پلن های ساده مانند یکی بخر، سه تا ببر ،فاصلهی چندانی نگرفتهاید.
پس باید بکوشید تا با ایجاد باشگاه مشتریان پلن های خاص و ویژه داشته باشید .
حال اگر برایتان سوال است که به چه صورت میتوانید این پلن ها و پیشنهاد ها را یاد بگیرید و در کسب و کارتان استفاده کنید ، بسیار ساده است .
شما با مراجعه به سایت سامانه پیام کوتاه شیراز و خواندن مقالاتی که در سامانه پیامک ثبت شده است به راحتی میتوانید با این تکنیک ها آشنا شوید و یا اینکه میتوانید با تماس به تیم پشتیبانی پیام رسون از آنها درخواست کنید که این ویژگی ها را به شما آموزش دهند چرا که نمایندگی پنل پیامک پیام رسون با بهره گیری از همین پلن ها برای خود توانسته مشتریان وفادار زیادی را برای خود داشته باشد .
همچنین میتوانید برای داشتن باشگاه مشتریان که در حال حاضر به صورت رایگان ارائه میشود از نمایندگی سامانه پیام کوتاه درخواست کنید که برای کسب و کارتان باشگاه مشتریان را فعال کند و بتوانید با باشگاه مشتریان یک بازاریابی عاطفی و رابطه ای برای کسب و کارتان ایجاد کنید .
جهت خرید پنل پیامک و باشگاه مشتریان از سامانه پیا کوتاه شیراز اینجا را کلیک کنید .