تجارت و روشهای کسب وکار
متن از پنل اس ام اس شیراز
یکی از مهمترین حوزههایی ، که با بهکارگیری فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی و اینترنت به سرعت و به شدت تحت تأثیر قرار میگیرد ، تجارت و روشهای کسب وکار است . بسیاری از روشهای سنتی کسب درآمد ، متحوّل گشته و روشها و ارزشهای جدید فراوانی نیز پا به عرصه وجود نهادند.
** پنل اس ام اس ** پنل پیامک ** پیامک صوتی **
میزان نفوذ اینترنت به حدّی است که نمیتوان زندگی امروز را بدون آن تصّور نمود . تفریح ، ارتباط ، آموزش ، تجارت ، حقوق و حتی روابط شخصی ، ... از این فناوری متأثر شده و عرصه جدیدی در پیش روی افراد و شرکتها نمایان گردید . فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در حوزه تجارت ، نه تنها امکانات و تسهیلات متعددی برای شرکت های ارائهکننده محصولات و خدمات به شیوه سنتّی مهیا نموده و باعث پیشرفت چشمگیر آنان شده ، بلکه موجب ایجاد بنگاه های جدیدی شد ، که تنها به ارائه خدمات و سرویسها روی شبکه اینترنت پرداخته یا بهطور موازی در هر دو حوزه سنتی و نوین مشغول به فعالیت گردیدند .
با گسترش اینترنت ، نیازهای جدید ، منابع جدید ، محصولات جدید ، نگرشها و راههای جدید برای کسب و کار و همینطور ارزشهای جدید برای بنگاه و مشتری به وجود آمدند و مباحثی نظیر اقتصاد دیجیتالی مطرح گردید ، که با نگرش کاهش قیمت محصول ، سرویس برای مصرفکننده تا نزدیک صفر و کسب درآمد از راههای دیگر وارد عرصه شدند.
** ارسال انبوه سیم کارت ** ارسال بلک لیست ** پیام رسون **
ارزشهایی جدید حاصل از این فناوری ، به دو دسته تقسیم میشوند :
دسته اول : ارزشهایی هستند ، که قبلاً هم مطرح بودند ولی بستر ارائه مناسب نداشتند(Traped Value). مثلاً : میتوان از راحتی دستیابی به منابع مختلف یا قدرت قیمتگذاری مشتری در فضای جدید به عنوان Trapped Value نام برد.
دسته دوم : ارزشهایی هستند ، که در گذشته اصلاً مطرح نبودند و تنها با ایجاد فناوریهای جدید امکان بروز پیدا کردند(New to the world Value) میباشند که از آن جمله میتوان امکان ارائه سفارشی محصولات برای هر مشتری یا تشکیل جوامع مجازی را نام برد . نکته مهمی که در اینجا مطرح میشود تواناییهای منحصر به فرد فضای وب است که امکان ایجاد روشهای جدید کسب و کار ، ارزشهای جدید برای مشتری و منابع و منافع متعدد برای شرکت ها و تمایز با کسب و کار سنتی و فیزیکی را مهیا میکند .
به عنوان مثال : حراجیهای اینترنتی مانند : eBay در دنیا و Semsari سمساری در ایران ، که امکان مشارکت افراد مختلف از نقاط جغرافیایی مختلف را در یک حراج و خرید کالا از راه دور را ممکن میسازند یا دریافت آسان کالاهای دیجیتال (digital download) مانند : موسیقی و کتاب در هر لحظه و در هر مکان و در کل ، پیشنهادهای جدید شرکتها به مشتریان نظیر حق انتخاب و کنترل گسترده بر محصولات بدون استفاده از مشخصات خاص فضای online ممکن نبود.
** نمایندگی پیامک ** پنل پیامک شیراز ** اپراتور تبلیغات صوتی **
مشخصات خاص فضای وب
در این بخش تعدادی از خصوصیات و مشخصههای اصلی و کلیدی فضای وب آورده شده است . بعضی از این خصوصیات به ماهیت «باز» وب مربوط است که در آن هر کاربر اینترنت در هر زمان و هر مکان میتواند خود یک تهیهکننده (provider) اطلاعات و محصولات جدید باشد و بعضی دیگر از خصوصیات به ماهیت ابررسانهای اینترنت مربوط میشود ، موارد بسیار مهم و لازم را که باید دانست در اختیارتان میگذاریم :
** شبکه توزیع شده غیرمتمرکز کامپیوترها، شبکه شبکهها
** ساختار باز ، در دسترس بودن اطلاعات همه
** هر کاربر خود میتواند یک تولیدکننده باشد
** قابلیت دسترسی در هر مکان و در هر زمان
** دیجیتالی بودن اطلاعات
** امکان دسترسی سریع به اطلاعات
** سهولت اصلاح محتویات
** پایداری و دوام ارتباطات در طول زمان
** قابلیت ارجاع بالا
** امکان ثبت و پیگیری عملکرد مشتری
** پاسخهای رفتاری لزوماً به مشخص شدن هویت کاربر منجر نمیشوند.
** جهتگیری به سمت دسترسی به کلیه اطلاعات
** رفع محدودیت مکانی میان خریدار و فروشنده
** افزایش نقش ارتباط شفاهی
** مدل ارتباطی چند به چند
** ارتباط همزمان همگامی و غیر همزمان
** عدم محدودیت برای ذخیره اطلاعات
** با طبقهبندی مشتریان ، گروههای مجازی خود به خود شکل میگیرند.
smsreson.ir
طبیعی است ، که در بین این مشخصات ، برخی مهمتر و کارآمدتر از بقیه به نظر آیند . از زاویه دیگر بعضی از این مشخصات را میتوان برای سازمانها جزء موقعیتها و برخی را جزء تهدیدها دانست ، ولی این امر ذاتی نبوده و بسته به موقعیت و وضعیت بنگاه میباشد . به عنوان مثال «کم هزینه بودن ورود به عرصه رقابت» از نظر یک شرکت تازه وارد به یک حوزه خاص مزیت و از نظر یک شرکت قدیمی و فعال در آن حوزه تهدید محسوب میشود.
با ما ، بهترینها را تجربه کنید
09164900129**07137325725
شرکت تک رایان سپهرخاورمیانه