چرا باید از خطوط پیامکی استفاده کنیم؟
یکی از اصول مهم در امر بازاریابی و رسیدن به فروش بیشتر ارتباط با مشتریان می باشد، برای رسیدن به این امر یک نکته حائز اهمیت است آن هم ارتباط بی واسطه با مشتریان که توسط استفاده از خطوط پیامکی قابل حل میباشد. حال این نوشته شامل زیرمجموعه های می باشد از جمله اینکه شماره های ارسال کننده اس ام اس در سامانه های پیام کوتاه به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم بندی می شود.
در این مقاله قصد داریم شما را با انواع خطوط پیامک آشنا کنیم و به مزایا و معایب آن جداگانه بپردازیم.
خطوط عمومی و خطوط اختصاصی :
اولین گام برای تبلیغات تهیه سامانه ارسال اس ام اس بوده و بعد از آن ارسال پیامک است حال برای این حرکت ساده و کارآمد احتیاج به خطوط دارید. در واقع به زبان ساده تر می توان گفت خطوط پیامکی خطوطی هستند که از آن برای ارسال پیامک انبوه و یا پیامک هایی مبنی بر اطلاع رسانی استفاده میشود. حال این خطوط به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم میشود که در مواردی مانند اپراتور ارائه دهنده، سرعت ارسال پیامک، نوع سیاست کاری خطوط پیامکی و غیره با هم متفاوت هستند.
خطوط عمومی:
با شنیدن این اسم این فکر رایج را میکنیم که این خط به صورت عمومی در اختیار کاربران قرار میگیرد اما دقیقا برخلاف نامی که دارد عمومی نیست و به صورت اشتراکی در اختیار کاربران قرار میگیرد. در واقع خطوط عمومی به صورت امانی در اختیار کاربران است. این خطوط عمومی در بخشهای از سامانهپیامک مورد استفاده است که به ارسال پیامکهای انبوه می پردازد و علت آن بخاطر استفاده همزمان چندین کاربر از این خطوط است. خطوط اشتراکی از طرف شرکت تامین کننده پیامک به زیر کاربران داده میشود تا از طریق آن اقدام به ارسال اساماس نمایند این خطوط به صورت روند بوده و و از اپراتورهای ۱۰۰۰ ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ انتخاب می شود.
خطوط اختصاصی:
خطوطی هستند که به صورت اختصاصی به کاربران اختصاص داده میشود. این خطوط دارای قابلیت های ارسال و دریافت اختصاصی هستند. انواع مختلف خطوط بر اساس نوع اپراتور دسته بندی و قیمت گذاری می شود. روندی و غیر روندی شماره ها توسط استعلام از مخابرات مشخص میشود و معمولاً به تعداد ارقام تکراری بستگی دارد، در واقع می توان گفت هر اپراتور قوانینی را برای تحویل پیامک از فرستنده تعیین کرده است که از این لحاظ موارد گاهی باعث ایجاد تفاوت در سرعت و کیفیت ارسال میشود. در خطوط اختصاصی در اکثر اپراتور ها به نام کاربر ثبت میشود و حتی اگر کاربر بخواهد از خدمات شرکت دیگری هم استفاده کند می تواند آن را با خود انتقال دهد.
یکی از چیزهای مشترک بین خطوط عمومی و اختصاصی میتوان اشاره کرد این است که هر دوی این خطوط نمی توانند به بلک لیست ارسال پیامک داشته باشند و تنها در صورت تبدیل شدن این خطوط به خدماتی قابل ارسال به بلک لیست هستند.
و نکنته دیگری که حائز اهمیت است این است که خطوط عمومی را نمیتوان به خطوط اختصاصی تبدیل کرد چرا که این خطوط برای ارسال تمام کاربران اختصاص داده شده و اشتراکی محسوب می شود.
کدام یک از این خطوط بهتر می باشد؟
در اینجا می توان با قاطعیت گفت که هیچ کدام از این خطوط دارای برتری ویژهای نسبت به دیگری نمی باشد و هر دو از نظر کیفیت و کمیت در یک سطح قرار دارد. اگرچه دارای تفاوتهای جزئی مانند سرعت ارسال پیامک وجود دارد، اما این مورد هم به صورت مقطعی ممکن است برای هر کدام از خطوط رخ دهد، اما کیفیت در هر دو یکسان است.
قبل از خرید خطوط عمومی و اختصاصی باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟
معمولاً قبل از خرید هر چیزی باید یکسری نکات را دانست و بر اساس نیاز خرید را انجام داد. شرکت اهورا اطلس فارس برای همکاری و راحتی شما نکاتی را خاطر نشان کرده که شما با خواندن آن و بسته به شرایط خود بتوانید راحت ترین خرید پنل اس ام اس را داشته باشید
-در نظر گرفتن تعرفه خطوط پیامک
- مزایا و معایب هر یک از اپراتورهای ارائهدهنده خطوط
-اگر میخواهید خطوط اختصاصی سفارش دهید بدان چه کارهای استعلام مربوط به آن زمان بر است و احتیاج به مدت زمان زیادی دارد و باید تا موقع دریافت پاسخ مربوط به استعلام منتظر بمانید.
- اگر خط اختصاصی خود را در زمانی غیر از زمان اداری خریداری کنید باید منتظر پیگیری در روز بعد در زمان اداری باشید.
جهت فعالسازی کمترین نعرفه ارسال اس ام اس از نمایندگی پیام کوتاه اینجا را کلیک کنید .
09172172039
02128423301