مدیریت تبلیغات
متن از پنل اس ام اس شیراز
به کلیه اقدامات و مجموعه ای از عملیات های برنامهریزی شده برای معرفی و تبلیغ کردن یک مؤسسه یا کالاها و نوع خدمات آنها مدیریت تبلیغات میگویند .
مبارزات تبلیغاتی توسط یک “مرکز تبلیغاتی یا یک شخص یا گروه که وظایف دفتر تبلیغاتی را انجام میدهد ، تدوین و اجرا میشود و در واقع ، سازمان بندی داخلی دفتر تبلیغاتی برای اجرای برنامه تبلیغاتی است.
کمپین تبلیغاتی به صورت ماهانه ، فصلی ، سالیانه یا مقطعی توسط ارائه دهندگان خدمات پیامک ، مدیران تبلیغات یا شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی اجرا میگردد.
** پنل پیامک شیراز ** پنل اس ام اس ** نمایندگی پیامک شیراز **
در اجرای مبارزات تبلیغاتی کلیه پیامها با یک مسیر خاص شروع میشوند و با ابزاری متفاوت روایت همان مطلب هستند و تا انتهای کمپین تنها بر روی همان اهداف اولیه تأکید دارند.
در الگوی سیستمی مدیریت تبلیغات ، برنامه تبلیغاتی ، عنصر نیست ، بلکه خروجی عنصر دفتر تبلیغاتی است. مثلاً یک دفتر تبلیغاتی فرضی ، که دارای سازمان داخلی متشکل از شش مدیریت است ، یک ورودی شرح وظایف تبلیغات و یک خروجی برنامه تبلیغاتی دارد.
کمپین تبلیغاتی ، برخلاف باور بسیاری ، الزامی به چند وجهی بودن ندارد ، در حقیقت کمپینهای تبلیغاتی میتوانند تنها در بستر آنلاین اجرایی شوند و یا به صورت کامل بر بسترهای آفلاین باشند. هر کمپین تبلیغاتی برای معرفی ، افزایش فروش و یا تغییر نگاه کاربران نسبت به یک محصول یا خدمت طراحی میشود و پیش و پس از اجرای آن میبایست میزان تأثیرگذاری آن را ارزیابی نمود.
در تعریف کمپینهای تبلیغاتی ، پیش از اجرا ، اهدافی که میبایست توسط کمپین به دست بیایند ، ثبت میشود و چیزی حدود ۱۰٪ از درآمد شرکت برای اجرایی شدن کمپین تعیین میشود.
** ارسال بلک لیست ** ارسال انبوه سیم کارت ** اپراتور تبلیغات صوتی **
هر برنامه تبلیغاتی بسته به اوضاع و نوع بازار و مخاطبان تبلیغات ممکن است به روش مخصوص به خود انجام شود. اما بهطور کلی ، براساس الگو سازی سیستمی و تعریف دفتر تبلیغاتی ، در همه برنامه تبلیغاتیها مراحل کم وبیش مشابهی طی میشوند که عبارتند از:
1* ارزیابی «بازار»
که در آن مشخص میشود بازار یا مشتریان کالای عرضه شدنی چه خصوصیاتی دارد ، عکسالعمل رقبای تبلیغاتی با مشاهده و آگاهی از برنامه تبلیغاتی چگونه پیشبینی میشود ، «سهم از بازار» فعلی آگهی دهنده چقدر است و چه عواملی را میتوان به عنوان عوامل بزرگ و کوچک فهرست کرد که در تعیین استراتژی ارزیابی بازار کاربرد داشته باشد ، نیز ممکن است از آمارهای موسسات پژهشی تبلیغات استفاده شود.
2* تعیین «هدفهای تبلیغات»
که در آن وظایف هر یک از قسمتهای «دفتر تبلیغاتی» طرحریزی میشود ، مثلاً «سهم از بازار» مطلوب و مورد درخواست آگهی دهنده چقدر است؟
3* محاسبات و تعیین «بودجه تبلیغات»
با توجه به مراحل قبلی تعیین میگردد که چه بودجهای برای تبلیغات ، بازدهی بیشینه ایجاد میکند ، مثلاً مراجعه به درب منزل مشتریان ، تقریباً به بودجهای نیاز ندارد ، اما تبلیغات در تلویزیون بسیار گران است.
4* خلاقیت گروه
که شامل تدوین برنامه برای کار گروه خلاقیت است ، مهمترین اشتباهها در این مرحله انجام میشود و اشتباه در این مرحله ممکن است منجر به بدهکار شدن و ورشکست شدن گردد.
5* رسانه ها” یا انتخاب رسانه
در این مرحله به دقت مشخص میشود که با توجه به دادههای چهار مرحله قبل ، از چه رسانههایی و چه مقدار «فضا» و «زمان» و چند نوبت تکرار باید استفاده شود.
6* «طراحی نسخه»
در این مرحله ، شرح وظایف و برنامه کار طراحان هنری نسخه تعیین میگردد.
7* آزمایش و بازبینی پیش از انتشار نسخه
در این مرحله از شیوههای مختلف «نظرسنجی» استفاده میشود. تا مشخص گردد که آیا از نسخهها استقبال خواهد شد ؟ استقبال چگونه خواهد بود ؟ همچنین در این مرحله ، ممکن است برخی از امور به مراحل قبلی بازگردانده و از نو اجرا شوند.
8* طرحریزی
در این مرحله ، نسخهها و دستورالعلها ، به گروه تولید داده میشود تا متون چاپ ، برنامههای رادیویی و تلویزیونی ، آگهیهای خیابانی ، آگهیهای پستی و غیره تولید یا به اجرا گذاشته شوند. ممکن است امور اجرایی ای مرحله خارج از مؤسسه انجام شود که احتمالاً هیچ تخصصی در تبلیغات ندارند.
9* اجرای مراحل قبلی
در ادامه ، کار به پایان نمیرسد و بسته به نوع قرارداد ، برای برنامه تبلیغاتی ممکن است اموری همچون نظارت ، تصحیح خطاها ، گسترش دادن برنامه تبلیغاتی مقابله با برنامه تبلیغاتی رقبای تازه و ....انجام شود.
در کلیه مراحل برنامه تبلیغاتی یک گروه به نام گروه هماهنگی ، امور مربوط به مدیریت کلی و هماهنگ سازی گروههای مختلف را به عهده دارد و گروه یا شخصی ، امور پاسخگویی به ارباب رجوع را به عهده دارد که ممکن است در کار گروههای دیگر نیز تأثیر داشته باشد.
10* دلایل عدم موفقیت
یکی از علتهای اصلی موفق نبودن در مبارزات تبلیغاتی عدم راه اندازی درست کمپین های تبلیغاتی است ، این کمیپن ها میتواند در شبکههای اجتماعی پر طرافدار و با شناسایی نیازمندیهای ، جامعه صورت پذیرد.
با ما تماس بگیرید.
07137325725**09164900129
شرکت تک رایان سپهر خاورمیانه