پنل اس ام اس و مدیریت ارتباط با مشتری
متن از پنل اس ام اس شیراز
مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM - Customer Relationship Management ، به همه فرآیندها و فناوریهایی گفته میشود که ، در شرکتها و سازمانها برای شناسایی ، ترغیب ، گسترش ، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان ، به کار میرود و شامل : مدیریت انواع شیوههایی است که مشتری ، جهت ارتباط با سازمان استفاده میکند. اصول مدیریت ارتباطات مشتری ، چگونگی ایجاد موفق یک سیستم و اجرای آن را برای مدیریت ارتباطات مشتریان از شروع و اجرای اولیه یک چنین سیستمی تا نگهداری آن در زمانهای مختلف را بیان میکند.
مدیریت ارتباط با مشتری یا سی . آر . ام ، برای افراد مختلف ، معانی متفاوتی دارد. حتی معنی خلاصه نوشت 3 حرفی سی . آر . ام نیز زیر سوال است. بیشتر افراد از سی . آر . ام ،برای اشاره به مدیریت ارتباط با مشتری و عده ای هم از آن برای ، اشاره به بازاریابی ارتباط با مشتری استفاده می کنند. گروه دیگر با این عقیده و باور که تمام مشتریان ، ارتباط با یک تامین کننده را نمی خواهند ، کلمه ارتباط را حذف نموده و ترجیح می دهند تا اصطلاح مدیریت مشتری را بکار گیرند.
پنل پیامک شیراز ، بهترین ها را در اختیارتان میگذارد .
مجموعه کاملی از فرآیندها و تکنولوژیها , با استفاده از پنل اس ام اس و پنل پیامک ، برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و دستاندرکاران کسب و کار در بازاریابی ، فروش و خدمات ، صرف نظر از نوع مسیرهای ارتباطی با مشتریان ، راهبردی تجاری ، جهت انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش شرکت و همچنین فروش در دراز مدت است. مدیریت ارتباط با مشتری ، استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی است که فناوری ، فرایندها و تمامی فعالیتهای کسب و کار را حول مشتری یکپارچه میسازد یا منظام اطلاعاتی یکپارچه که برای برنامهریزی ، زمانبندی و کنترل فعالیتهای قبل و بعد از فروش سازمان و با هدف توانمندسازی مشتریان ، جهت تعامل با سازمان از طریق ابزارهای متعددی چون وب سایت ، تلفن و غیره به کار میرود.
تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتری
شواهد نشان میدهد ، ورود مدیریت ارتباط با مشتری به عرصهٔ کسب و کار ، حدود دو دهه قدمت دارد). از دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ مباحث بازاریابی ، دچار تغییرات اساسی شدهاست. (۱۹۶۰) جملهای معروف برای اولین بار بیان شد که : "هدف بازاریابی ایجاد ارزش برای مشتریان است". پس از پایان جنگ جهانی دوم ، اغلب بازارها دچار کمبود عرضه و تقاضا بودند. کارخانجات هر آنچه که میتوانستند بسازند را ، روانهٔ بازار میکردند تا توازنی میان عرضه و تقاضا ایجاد کنند.
در آن زمان خبری از"صدای مشتری"و تطابق محصولات و خدمات با خواستههای مشتریان نبود. این دوران را با نگرش "محصول محوری " میشناسند. از مهمترین پیآمدهای این نگرش ، میتوان به اثر شلاق گاوی اشاره کرد. در دهه ی۱۹۷۰، بسیاری از بازارها با افزایش عرضه مواجه شدند. بقای شرکتها در شنیدن صدای مشتریان و بخشبندی بازار بر اساس مشخصات و نیازمندیهای آنان بود. این نگرش به بازار محوری معروف است. با این وجود در دههٔ ۱۹۸۰، بسیاری از شرکتها بازارمحوری را ایدهآل نیافتند. زیرا که هنوز تفاوتی میان مزایای ایجاد شده آنها برای مشتریان با سایر رقبایشان وجود نداشت و کالاها و خدمات همسانی به آنان ارائه میشد.
در اینجا بود که رمز موفقیت در رقابت ، تمایز از رقبا و ایجاد ارزشی متفاوت از آنها برای مشتریان معرفی شد. این نگرش را با نام رقابت محوری میشناسند. پس از نگرش رقابت محوری ، کسب و کارها بیشتر بر نیازها و خواستههای مشتریان و افزایش رضایت آنان تمرکز کردند ، که به نگرش مشتری محوری شهره است. نگرش "رابطه محوری "توسعهٔ طبیعی نگرش"مشتری محوری"است. رفته رفته نگاه شرکتها ، از توجه صرف به رضایت مشتری به سوی "وفاداری مشتری"سوق پیدا کرد. به مرور فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی مدیریت توسعه یافتند و شرکتها ، خود را در مواجهه با خیل عظیم دادههای مشتریان میدیدند. بحران ناشی از خلاء یک سیستم جامع برای مدیریت این دادههای با ارزش و عدم توانایی شرکتها در استفاده از آن ، زمینه ظهور فناوری نوینی به نام سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را فراهم کرد.
مزایای استفاده
بسیاری از سیستمهای امروزی ، به منظور به حداقل رسانی تلاش کاری و سهولت انجام کارها ایجاد شدهاند. یک سیستم ارتباط با مشتری اگر به درستی استفاده شود ، منافع زیادی میتواند برای یک شرکت تجاری به همراه داشته باشد. استفاده از یک سیستم خوب CRM میتواند ، به معنای فروش بیشتر ، سود بیشتر و وفاداری روزافزون مشتریان به آن شرکت باشد ؛ ولی جدا از این موارد یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ، منافعی با خود به همراه میآورد که ، گاهی اوقات دیده نمیشوند ولی آنها نیز مهم هستند.
صرفه جویی در زمان
یکی از واقعیتهای ناخوشایند بخش فروش ، این است که حجم کاری بسیار زیاد است. بخش فروش شما و نیروی آنها زمان زیادی را صرف کاغذ بازی میکنند ، به جای اینکه مشغول به انجام فعالیتهای مربوط به فروش باشند. CRM نمیتواند شلوغی کار را از بین ببرد ، ولی میتواند قسمتی از آن را به حالت خودکار درآورده و سرعت انجام کارها را بیشتر کند. این به معنای صرفه جویی بیشتر ، در کار و همچنین ، سود و کمیسیون بیشتر است.
سازماندهی
استفاده از سیستم CRM باعث میشود که ، بتوانید با سهولت بیشتری کار خود را سازماندهی کنید. همچنین این سیستم باعث میشود که بتوانید ، چیزهای مختلف را به راحتی دستهبندی کنید تا پیدا کردن آنها آسانتر شود و همچنین چیزی از قلم نیفتد ، اگر شما به یک مشتری بگویید که پنجشنبه با او تماس میگیرید ، اگر در سیستم CRM چنین چیزی ثبت شود ، احتمال فراموشی آن کمتر وجود دارد. سیستم نه تنها میتواند تماس را به شما یادآوری کند ، بلکه اطلاعاتی هم که به مشتری قول دادهاید ، در اختیار شما قرار میدهد.
شرکت تک رایان سپهرخاورمیانه
09164900129***07137325725