وظایف مدیریت بازاریابی
متن از پنل اس ام اس شیراز
در جامعه ی مدرن امروز ، بازاریابی و تبلیغات ، اصل و اساس تجارت را ، در هرجامعه در بر دارد ، به طوری که زمانی که نیازها و خواستهها ، فراوان میشود و مصرف کننده به دنبال خرید مایحتاج و نیاز های خود از فروشنده و صاحبان کسب و کار هستند ، در اینجن زمان هم تقاضا وجود دارد و هم عرضه جهت رفع تقاضا ، حال ، این دو باید در زمان و مکانی مناسب ، جهت داد و ستد و مبادله باهم روبرو شوند و ، و آن جایی نیست به جزء ، بازار که محلی برای مبادلات بالقوه است ، در واقع بازاریابی به معنای کار کردن با بازار است.
** نقش بازاریابی یعنی ، ارائه استانداردی ، بالاتر از زندگی **
** پنل اس ام اس **
** پنل پیامک ** پیام رسون **
وظایف مدیریت بازاریابی
*شناسایی و ارزیابی عوامل محیط بازاریابی
*شناسایی و تجزیه و تحلیل فرصتهای بازار
*بخشبندی بازار یا Segmentation
*انتخاب بازار هدف یا Segment Selection
*جایگاهیابی در بازار یا Positioning
*طراحی و توسعه آمیزه بازار یا آمیخته بازار آمیزه بازاریابی "Marketing Mix" که به آن 4P یا 8P گفته میشود .
*تهیه ، اجرا و کنترل برنامههای بازاریابی
*افزایش آگاهی برند و بالا بردن سطح شناخت برند و تقویت برند
*هدفگذاری بازارهای هدف برای فروش بالاتر محصولات
** اپراتورتبلیغات صوتی ** پیامک صوتی ** نمایندگی پیامک **
مدیریت محصول
یکی از موضوعات در مدیریت محصول ، موضعیابی است . تمام محصولات در بازار دارای موضع و جایگاه خاصی هستند . موضع و جایگاه محصول عبارتند : از نحوه ادراک مصرفکنندگان ، ازآن محصول در مقایسه با ادراک آنها از محصولات رقیب .
مدیریت چرخه عمر محصول
به روشی که مدیران بازرگانی ، برای جانشینی محصولات و با استفاده از چرخه عمر محصولات ، به کار میبندند ، مدیریت چرخه عمر محصول میگویند .
منحنی عمر محصول
مراحلی که محصول جدید در بازار طی میکند ، نشان داده میشود .
چرخه عمر محصول
محصولات دارای منحنی عمر خاصی هستند . در منحنی عمر محصول ، مراحلی که محصول جدید در بازار طی میکند ، نشان داده میشود .
مراحل منحنی رشد :
1* مرحله معرفی
2* مرحله رشد
3* مرحله بلوغ
4* مرحله افول
مرحله معرفی یا Market Introduction Stage
در این مرحله محصول برای نخستین بار به بازار عرضه میشود ، فروش به کندی افزایش مییابد و سودی وجود ندارد . علت کندی افزایش فروش ، ناآشنایی مصرفکنندگان با محصول و علت عدم سود ، هزینههای زیاد بازاریابی و سرمایهگذاری است.
مرحلهی رشد یا Growth Stage
در این مرحله قیمت تمام شدهی محصول ، بهدلیل افزایش مقیاس تولید کاهش مییابد . حجم فروش بهسرعت افزایش مییابد ، در ابتدا سوددهی کمکم افزایش مییابد ، آگاهی عمومی بالا میرود ، رقابت با حضور بازیگران جدید افزایش مییابد و نهایتاً بهدلیل افزایش رقابت شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.
مرحلهی بلوغ یا Maturity Stage
در این مرحله ، هزینههای محصول تحت تأثیر افزایش حجم تولید و همچنین تحت اثر تجربه یا The Experience Curve کاهش مییابد ، فروش به بالاترین حد خود رسیده و بازار به مرحلهی اشباع میرسد و شاهد ورود رقبای جدید به بازار هستیم و همچنین تحت تأثیر وجود محصولات رقابتی زیاد ، قیمت تمایل به کاهش پیدا میکند . شاهد حفظ با افزایش سهم از بازار خواهیم بود و در نهایت سود شرکت کاهش مییابد.
.کیفیت ، تجربه و بیش یک دهه ، فعالیت و سابقه کار مفید و مستمر ، اتفاقی نیست
برای مشاوره رایگان ، با ما تماس بگیرید.
متن تخصصی فوق ، به سفارش مدیریت محترم سامانه پیامکی پیام رسون ، تقدیم شما دوستان و عزیزان گردید.
شرکت تک رایان سپهرخاورمیانه
09164900129**07137325725