اگر در بازار کسب و کار باشید تا الان این را متوجه شده اید که برای رسیدن به موفقیت و هدفتان باید رضایت کارفرما ، مخاطب و گوگل را داشته باشید و با برنامه ریزی منظم و دقیق است که میتوانید رضایت هر سه مورد را کسب کنید .
اما یک استثنا وجود دارد و آن هم این است که وقتی پای گوگل در میان است یعنی شما باید علاوه بر کارهای روتین و عادی در بازار کسب و کار ، باید تلاش کنید که تولید محتوای مناسبی داشته باشید تا بتوانید گوگل را راضی نگه دارید . در این حالت باید کاملا با استراتژی محتوا آشنا باشید و بدانید که تولید و تدوین محتوا کار ساده ای نیست .
تیم ما در نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون قصد دارد در این مقاله شما را با استراتژی محتوا آشنا کند پس پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .
استراتژی محتوا چیست؟
استراتژی محتوا در واقع راهنماها و اصول داخلی برای تولید انواع محتوا در یک کسب و کار است. این استراتژی برای جلب رضایت و تامین نیازهای کسب و کار از طریق خلق و توزیع محتوا تدوین میشود. هدف اصلی این استراتژی پاسخ به این سوال است که چه محتوایی باید تولید کنیم و چرا؟
در استراتژی محتوا ممکن است حتی دنبال اهداف تبلیغاتی ( مانند تبلیغات اس ام اسی ) نباشیم و بیشتر به برنامههای تولید، مدیریت، بهروزرسانی و توزیع محتوا بپردازیم.
تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا چیست :؟
در مقاله های قبل تر در سایت سامانه پیام کوتاه شیراز در رابطه با بازاریابی محتوا مقاله ای داشته ایم اما در اینجا به صورت خیلی مختصردرباره بازاریابی محتوا توضیح میدهیم تا شما خواننده عزیز نمایندگی سامانه پیامک شیراز با تفاوت بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا آشنا شوید .
بازاریابی محتوا بخشی از استراتژی بازاریابی کسب و کارهاست. در این بخش از بازاریابی سعی میشود با تولید محتوای ارزشمند و مفید و در عین حال جذاب و یکپارچه مخاطبان را جذب کرد. در نهایت احتمال تبدیل این مخاطبان به مشتری با توجه به استراتژی شما وجود دارد.
در بازاریابی محتوایی همانطور که از نام آن مشخص است، از تولید محتوا در راستای اهداف بازاریابی و فروش استفاده میکنیم، ولی استراتژی محتوا لزوما میتواند تبلیغاتی نباشد. همانطور که اشاره کردیم استراتژی محتوا بیشتر به راهنماها و اصول داخلی میپردازد، ولی بازاریابی محتوایی در مورد تقویم، خلق، ترویج، توزیع و تکرار محتوا است.
استراتژی محتوا شامل چه مواردی را میشود؟:
استراتژی محتوا نیز مانند هر استراتژی دیگری شامل بخشهای مهمی است که باید به طور مشخص هر کدام را لحاظ کنید. بسیاری از کارشناسان و استراتژیستها برای تدوین برنامه و استراتژی خود سراغ مدلهای مختلف میروند.
- مدل کسب و کار (Business Model): ممکن است کسب و کار شما برای درآمدزایی از یک یا چند مدل درآمدی پیروی کند. برای تولید محتوا باید برنامههای مشخص شده را همراه با تیم محتوا به درستی پیش ببرید تا به اهداف تعریف شده برسید.
- هدفگذاری (Objectives): بدون شک دلیل اصلی تدوین استراتژی دستیابی به اهداف مورد نظر است. چه این اهداف تجاری و چه غیرتجاری باشد، به هر حال باید براساس استراتژی درست و در راستای آنها پیش بروید.
- تعیین مخاطبان هدف (Persona): در این قسمت باید مشخص کنید مخاطبان هدف شما دقیقا چه افرادی هستند و پرسونای آنها را طراحی کنید. براین اساس میتوانید مسیر سفر مشتری را نیز تعیین کرده و مشخص کنید در هر ایستگاه کدام محتوا مناسب خواهد بود.
- روشهای تولید محتوا: یکی از مهمترین کارهایی که باید در استراتژی خود مشخص کنید، روشهای تولید محتواست. باید بررسی کنید چه نوع محتوایی برای کدام پلتفرم تولید شود، چه مواردی مناسب اهداف شماست، شکل محتوایی بازار چگونه است و مخاطبان به چه نوع محتوایی نیاز دارند.
مزایای تنظیم استراتژی محتوا چیست؟
مزایای تعیین استراتژی بسیار زیاد است. در ادامه مهمترین مزایای تدوین استراتژی برای تولید محتوا را به صورت خلاصه و در کنار هم آوردهایم.
- زمان کمتری برای تولید محتوا صرف میشود. به بیانی دیگر تولید محتوا با سرعت بیشتری پیش میرود.
- محتوا بر اساس هدفی خاص تولید میشود.
- احتمال موفقیت به شدت افزایش مییابد.
- محتوای کانالهای انتشار یکپارچه میشود.
- با تولید محتوای باکیفیت میتوان از رقبا راحتتر پیشی گرفت.
- سئوی وب سایت بهبودی عالی پیدا میکند.
- زمان کمتری برای آموزش کارکنان گذاشته خواهد شد.
تاثیر استراتژی محتوایی روی سئو سایت:
برای گوگل رضایت مخاطبان اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل گوگل همیشه در حال بهبود الگوریتمهایش است. پیشرفت سریع هوش مصنوعی سبب شده این الگوریتمها حتی ارتباط بین کلمات و جملات را نیز متوجه شوند. این پیشرفت قطعا روز به روز بیشتر هم خواهد شد. به همین دلیل مهم است کسب و کارها روی محتوای سایت خود وقت بسیاری بگذارند.
گوگل سعی میکند مانند مخاطبانش به محتوا نگاه کند و روز به روز نیز در این زمینه پیشرفت بیشتری کرده است. پس تولید محتوای باکیفیت و جذاب قطعا تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت شما خواهد داشت.
تیم تحریره پیام رسون سعی بر این داشت تا شما را با استراتژی محتوا به صورت خیلی مختصر و مفید آشنا کند . همچنین به شما پیشنهاد میکنم اگر میخواهید برای کسب و کارتان سایتی را تشکیل دهید و از اصول سئو اطلاعاتی را ندارید حتما مقاله های آموزش اصول سئو 1 با پیام رسون ، آموزش اصول سئو 2 با پیام رسون ، آموزش اصول سئو 3 با پیام رسون ، آموزش اصول سئو 4 با پیام رسون ، را که در سایت سامانه پیامکی شیراز به ثبت رسیده را حتما مطالعه کنید و خیلی راحتتر سایت خود را راه اندازی کنید .
همچنین اگر قصد خرید پنل اس ام اس را دارید میتوانید وارد سایت سامانه پیامک شیراز شوید و همانجا پنل پیامکی خود را خریداری کنید .